שר הפנים: ברור שצריך לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה

השר אלי ישי ביקר במתחם קבר יוסף ובכך הפך לאישיות הממלכתית הבכירה ביותר שהגיעה עד כה לביקור במקום. "קבר יוסף שייך לנו", הדגיש

חדשות כיפה אורי פולק 24/11/11 09:05 כז בחשון התשעב

שר הפנים: ברור שצריך לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה
מירי צחי, באדיבות המועצה האזורית שומרון, צילום: מירי צחי, באדיבות המועצה האזורית שומרון

אלפיים ישראלים התפללו אמש (ד') בקבר יוסף, בכניסה מיוחדת שהתקיימה באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד". במקום נכח גם סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, רב השומרון הרב אליקים לבנון וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

במועצה האזורית שומרון טוענים כי ביקורו של השר ישי הינו הביקור הממלכתי החשוב ביותר בתקופה האחרונה, שכן השר ישי הינו האישיות הממלכתית הבכירה ביותר שהגיעה עד כה לביקור במתחם הקבר.

השר ישי אמר במהלך הביקור כי "זו זכות עצומה להיות פה. נישא תפילה לבורא עולם שבזכות יוסף הצדיק נזכה לגאולה קרובה. אני מבקש מכל אחד ואחד שנמצא פה ובכלל בעם ישראל להרבות אהבת חינם". שר הפנים הדגיש כי "קבר יוסף שייך לנו. הביקור פה היום הוא חשוב ואני מקווה שיתקנו את העיוותים. התשובה לרשות הפלסטינית היא לפעול בדרך בה אנו מאמינים שהיא טובה לעם ישראל וברור שצריך לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה. המצב כיום הוא הפרה בוטה של הסכמי אוסלו ואת הפרות ההסכמים צריך לתקן".

(צילום: מירי צחי, באדיבות המועצה האזורית שומרון)

"ראינו את הדוחק במחסומים ואת הרצון העז של כל שכבות העם להגיע להתפלל וצריך לאפשר זאת בצורה קבועה ומלאה", הוסיף השר ישי, שאף טען כי יש להרחיב ולהעצים את הבנייה ביהודה ושומרון, כתשובה "להפרות הרבות של ההסכמים על ידי הרשות הפלסטינית".

רב השומרון, הרב אליקים לבנון, אמר כי קבר יוסף "מאחד את עם ישראל". לדבריו, " באנו ליוסף הצדיק להתחזק מדמותו. אנחנו פה להתפלל להקב"ה שבזכות יוסף הצדיק נתגבר על כל המכשילים אותנו, נרבה צניעות ונעמוד יחד בזכות יוסף הצדיק, הכוח המאחד שמחבר את כל המחנות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן