שר המשפטים: "החרדים רק לוקחים תקציבים ורומסים כבוד התורה"

באירוע לציון 25 שנה לישיבת עתניאל, תקף השר נאמן את התנהלותו של המגזר החרדי בישראל וקבע כי הוא דוגל ב"התבודדות ולקיחת תקציבים", לעומת הציבור הדתי "המשלב תורה ועבודה"

חדשות כיפה אורי פולק 18/01/12 20:57 כג בטבת התשעב

שר המשפטים: "החרדים רק לוקחים תקציבים ורומסים כבוד התורה"
בית מורשה, צילום: בית מורשה

"בימים אלה שכבוד התורה נרמס ע"י קבוצות מיעוטים בודדות שמפנות גב למשימות החשובות של עם ישראל, לביטחון, ישיבת ההסדר כאן היא סמל לאיך משלבים תורה, עם אחריות ציבורית ונשיאה בעול, ולא רק התבודדות ולקיחת תקציבים" - כך אמר הערב (ד') שר המשפטים, יעקב נאמן, באירוע לציון 25 שנה לישיבת ההסדר עתניאל.

השר נאמן תקף בדבריו את התנהלותו של המגזר החרדי בישראל, זאת לעומת פעילותו ומעורבותו של הציבור הציוני דתי. "עם ישראל יכול להיות גאה בשילוב של תורה ועבודה ושירות בצה"ל שאתם משמשים דוגמא לו. אתם משרתים לא רק בצבא ה' אלא גם בצבא הגנה לישראל. אתם נותנים לעם ישראל ללמוד שאפשר לשלב תורה ברמה גבוהה מאד יחד עם שירות ביחידות הטובות ביותר", אמר השר נאמן למשתתפים.

ראש ישיבת עתניאל, הרב רא"ם הכהן, התייחס לסערה הציבורית סביב סוגיית שירת נשים ופקודות המטכ"ל בנושא, ואמר כי השיח בנושא נובע משפה בה "אין הקשבה פנימית ועמוקה" . הוא ציין כי "פה, בבית המדרש, התורה שאנחנו מקשיבים לדבר ה' אבל אנחנו מאמינים שהאדם הוא כלי ללימוד תורת השם לכן אנחנו מקשיבים גם לאדם. נראה לי שהחברה הישראלית במציאות המאד מנוכרת ומסובכת צריכה תורה גדולה, לא של כוחניות אלא של קשב עמוק לאדם".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, בחר להדגיש בדבריו את סוגיית פינוי היישוב מגרון, זאת על רקע קידום החוק להסדרת המאחזים, שנדחה גם השבוע מדיון בועדת השרים לענייני חקיקה, בעקבות החלטתו של ראש הממשלה. דיין טען כי "מקורבי ראש הממשלה אמרו אתמול שאנשים אחים אנחנו. הם צדקו. לכן, צריך לפתור את סוגיית מגרון כפי שאחים עושים את זה. קודם כל להחליט שבשום פנים ואופן לא הורסים את בתיהם של אחים. אבל לפעול למציאת פתרון כאילו החרב מונחת על הצוואר".

"אינני דורש מן הממשלה דבר שאיני דורש קודם כל מעצמנו. אנחנו חייבים להבין את המסגרת בה פועלת הממשלה ואת מגבלותיה אך על הממשלה להבין את האמונות והעמדות שהן נר לרגלינו. העצים גבהו וכולנו טיפסנו עליהם גבוה מדי", אמר יו"ר מועצת יש"ע, שקרא לממשלה "לכנס דיון הידברות מרתוני עד שייצא עשן לבן. זה אפשרי. זה חיוני. אין לנו ברירה אחרת".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן