שר החינוך קבע: תלמידי ישראל יסיירו בבנימין

השר גדעון סער ביקר בתל שילה שבבנימין והחליט כי בתי הספר במערכת החינוך הממלכתית יקיימו במקום סיורים לימודיים. "תמיד יחיו יהודים בשילה", הוא הדגיש

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/11 15:04 יז בכסלו התשעב

שר החינוך קבע: תלמידי ישראל יסיירו בבנימין
יח צ, צילום: יח צ

שר החינוך, גדעון סער, החליט היום (ג') כי סיורים לימודיים של בתי הספר השייכים למערכת החינוך הממלכתית והממלכתית דתית, יצאו גם לתל שילה שבבנימין. במהלך ביקור שערך השר סער במקום, הדגיש שר החינוך כי "הלמידה צריכה להיות גם דרך הרגליים וגם דרך העיניים ולא רק לימוד בכיתה".

בביקור במקום הוסיף שר החינוך כי הוא "מקווה שיגיעו לכאן יותר תלמידים" וכי האתר, שנכלל באתרי המורשת של המדינה, "יהיה גם על מפת הסיורים הלימודיים במערכת החינוך". השר סער הוסיף כי "הלמידה באמצעות הימצאות במקום הינה הרבה יותר חווייתית, הרבה יותר מחזקת ומתחברת לשורשים הלאומיים שלנו". שר החינוך הוסיף כי הנגישות של הדור הצעיר לשורשים ההיסטוריים של המדינה טמונה "בהישג היד שלנו ולא במאמץ גדול".

בהיבט הפוליטי אמר שר החינוך כי "אסור בשום אופן להשלות כאילו יהיה יום שיהודים לא יחיו בשילה. אם רוצים להגיע לשלום, מאוד חשוב להבהיר את הנקודה הזו, האשליה הזו היא מכשול לשלום. טוב לשמוע שההתיישבות פורחת, אני אומר שתמיד יהיו יהודים בשילה".

במהלך הביקור התייחס השר סער גם לאירועים החמורים הלילה, עת פרצו פעילי ימין והשחיתו רכבים בחטמ"ר אפרים, ואמר כי "צריך לגנות בצורה ברורה כל אירוע של הפרת חוק. יש לפעול בתקיפות ולהבהיר שישראל היא מדינת חוק ולאכוף את החוק".