שר החינוך: צריכים להעניק לילדים שלנו חינוך יהודי וציוני גאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר גדעון סער פתחו את שנת הלימודים ביישוב אפרת. במהלך הסיור הפציר ראש מועצת גוש עציון בנתניהו: עצור את בניית גדר ההפרדה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/08/12 16:07 ט באלול התשעב

שר החינוך: צריכים להעניק לילדים שלנו חינוך יהודי וציוני גאה

למעלה מ-2 מיליון תלמידים התחילו היום (ב') את שנת הלימודים, מעט מוקדם יותר מהרגיל. שר החינוך גדעון סער וראש הממשלה בנימין נתניהו פתחו את השנה בביקור בבית הספר ובגן הילדים "סאלד" בירושלים ולאחר מכן ביקרו בבית הספר היסודי "עשה חייל" באפרת.

במהלך הביקור ציין השר סער כי "החינוך והורדת נטל התשלומים על החינוך עומדים בראש סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית" אמר השר סער והוסיף "כ- 270,000 ילדים בגילאי 3-4 ברחבי הארץ זוכים מהיום לחינוך חינם, למעלה מ- 860 גני ילדים חדשים נפתחו, עשרות אלפי ילדים בגילאי 3-4 הצטרפו למערכת החינוך הציבורית ולהורים זה חיסכון של 800 שקלים בחודש- 8000 שקלים בשנה".

עוד התייחס שר החינוך בדבריו "יש לגרש את האידיאולוגיה שקידשה את הבורות על המורשת שלנו. אנחנו צריכים להעניק לילדים שלנו חינוך יהודי וציוני גאה". בתום הטקס קיימו שר החינוך וראש הממשלה פעילות בחדר התנ"ך בבית הספר. על כך אמר השר סער: "התנ"ך הוא מה שמאחד אותנו ומה שמייחד אותנו".

במהלך הביקור נועד ראש הממשלה נתניהו עם ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, בעניין בניית גדר ההפרדה והאצת תהליך בנייה ביישוב גבעות. פרל הביע בפני נתניהו את התנגדותו בעניין בניית גדר הפרדה בגוש עציון וציין כי תקציב בניית הגדר עומד על מיליארדי דולרים ומהווה בזבוז מבחינה כלכלית, כשלמעשה ניתן להשתמש בכספים אלו למטרות דחופות יותר העומדות על סדר היום במדינה כדוגמת מיגון העורף.

לצד זה טען פרל, כי בניית הגדר תקטע את הרצף ההתיישבותי שבגוש עציון כאשר תפריד בין היישובים שבחלק המערבי של גוש עציון ליישובים שבחלק המזרחי, ובכך תביא לפגיעה במרקם החיים הנוכחי שקיים בימים אלו בגוש עציון. נתניהו הופתע מתוואי הגדר הפוגע במרקם החיים, ואף נדהם לשמוע מיו"ר הקואלציה זאב אלקין כי הגדר תבנה ללא בחינה מחדש אף שתוכננה לפני קרוב לעשור. בסוף הפגישה פנה נתניהו לפרל והביע את רצונו לבחון את סוגית בניית גדר ההפרדה בגוש עציון.