שר החינוך לא חוזר בו מהענקת פרס ישראל לרב דרוקמן

זאת חרף מכתב בוגרי ישיבת "נתיב מאיר" ולאחר התייעצות שקיים בנושא. הרב דרוקמן: שגיתי כשלא דיווחתי למשטרה, צר לי על כך וטעיתי בתום לב

חדשות כיפה אורי פולק 12/03/12 20:59 יח באדר התשעב

שר החינוך לא חוזר בו מהענקת פרס ישראל לרב דרוקמן
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

לאחר בחינה מחודשת בסוגיית הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן, החליט הערב (ב') משרד החינוך שכן להעניק את הפרס לרב דרוקמן, זאת לאחר מכתב בוגרי ישיבת "נתיב מאיר" שהגיע לידי שר החינוך גדעון סער, ולאחר התייעצות שקיים השר עם יו"ר הועדה לפרס מפעל חיים, השופט יעקב טירקל.

ההחלטה התקבלה לאחר שחברי הועדה עיינו גם במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, שנמסר בשנת 1999, וקבלו גם את תגובת הרב דרוקמן, שהועברו גם לעיון חברי הועדה. במכתבו כותב הרב דרוקמן כי הפסיק את עבודתו של הרב קופלוביץ' בו ביום שהגיעו אליו שמועות על מעשיו. "אין הרב חולק כי היה עליו לדווח למשטרה, אך הוא לא עשה כן בתום לב וצר לו על כך", נמסר ממשרד החינוך.

עוד נמסר כי הרב דרוקמן "מסכים בדיעבד כי טעה בתום לב, אך אין בכך כדי לשלול מכלול מעשיו וזכויותיו במהלך חייו בגינם ראתה אותו הועדה ראוי לפרס ישראל למפעל חיים".

כפי שדווח בכיפה, במכתב ששיגרו בוגרי הישיבה לשר החינוך, גדעון סער, מתייחסים התלמידים לכך שהרב דרוקמן החליט לכאורה להותיר בתפקידו את ראש ישיבת "נתיב מאיר" דאז, הרב זאב קופולוביץ', זאת על אף שידע על מספר תלונות בגין הטרדה מינית שהוגשו נגדו. התלמידים כתבו כי הם "חושבים שאדם שהסתיר מרשויות מדינת ישראל פושע מין שהתעלל בקטינים אינו ראוי לקבל את פרס ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן