שר החינוך: "בעתיד יהיו תלמידים שידברו על השואה בערך כמו על המהפכה הצרפתית"

הרב שי פירון הביע חשש מכך שבעוד מספר שנים לא יישארו ניצולים שיספרו את סיפורם, ומשמעות יום השואה תעלם. "אני יושב בכיסאי ומתכווץ. מה ייקרה בעוד עשרים ושלושים שנה?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/04/14 13:03 כח בניסן התשעד

שר החינוך: "בעתיד יהיו תלמידים שידברו על השואה בערך כמו על המהפכה הצרפתית"
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

שר החינוך, הרב שי פירון, התייחס הבוקר למשמעות יום השואה, והביע חשש מכך שבעוד כמה שנים לא יישארו ניצולים שיספרו את סיפורם, ומשמעות יום השואה תעלם.

כשנשאל הרב פירון האם מדאיגה אותו המחשבה כיצד ייראה יום השואה בעוד חמישים או מאה שנה, כשלא יהיו ניצולים לספר על מה שעברו, ענה כי עובדה זו "מדאיגה אותי מאוד, אני מוטרד מאוד שבעוד עשרים שלושים וארבעים שנה יהיו תלמידים וצעירים בישראל שידברו על השואה בערך כמו על המהפכה הצרפתית". כך אמר היום פירון בתוכנית "עצם העניין" בגלי ישראל.

בנוסף, השווה שר החינוך בין זיכרון יום השואה ותשעה באב: "אני אומר משהו שהוא כואב מאוד, בשנות ההקמה של המדינה היה פולמוס קטן שלא התרומם על השאלה של הצמדת של יום השואה לתשעה באב. ובוא נדבר רגע על יום תשעה באב, ננסה לראות אחרי אלפיים שנה את הסוגיה הזאת של חורבן הבית וגלות והליכה ל-2000 שנה למקומות נוראיים ושנאת חינם. תראה כמה אנחנו מתקשים להפוך את המסר הזה להיות מסר שהוא נחלת הכלל. תראה כמה אנחנו לא מצליחים להפוך אותו להיות שיח לאומי".

"עוד היו שנים שאני זוכר בילדותי שהטלוויזיה הייתה מביאה פאנל על תלמידי רבי עקיבא, רבי יוחנן בן זכאי מי צדק מי טעה, היום הרגולטור צריך לעשות מאבקי-על כדי שיהיה איזשהו ציון ליום הזה בכלל, הוסיף השר ואמר כי הוא חושש למה שיקרה בעתיד במבחינת זכר השואה.

"אני יושב בכיסאי ומתכווץ כנכד, אני מרגיש באופן פנימי פחד חשש וכאב, מה ייקרה בעוד עשרים ושלושים שנה? האם בעוד עשרים ושלושים שנה השואה תהפוך באמת להיות או תשעה באב או אפילו למטה מזה? הדבר הזה מחייב אותנו לחשוב באופן עמוק על השאלה איך לוקחים את זה הלאה", סיכם שר החינוך.