שר החינוך: אגדיל את תקציב הישיבות הגבוהות הציוניות

השר גדעון סער נפגש עם רבנים בולטים בעולם הישיבות הציוניות הגבוהות והודיע על החלטתו להגדיל את תקציבן, זאת כצעד לתמיכה בציונות הדתית

חדשות כיפה אורי פולק 04/08/11 08:29 ד באב התשעא

שר החינוך: אגדיל את תקציב הישיבות הגבוהות הציוניות
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך גדעון סער החליט להגדיל את תקציב הישיבות הגבוהות הציוניות. השבוע נפגש השר סער עם רבנים בולטים בעולם הישיבות הציוניות ובהם הרב זלמן מלמד, הרב חננאל אתרוג, הרב נחשון כהן, הרב דב ביגון, ראשי ישיבות נוספים ומנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות, אלדד עוזרי.

שר החינוך הודיע בפגישה לראשי הישיבות כי החליט להגדיל משמעותית את תקציב הישיבות הגבוהות הציונות, זאת כתוצאה מכך שהוא מעוניין לתמוך בישיבות שתלמידיהם משרתים בצה"ל ואמונתו שהציונות הדתית ממלאת שליחות ערכית וציוניות חשובה מאוד שראויה לכל תמיכה.

הרב זלמן מלמד בירך את שר החינוך על החלטתו ואמר כי הוא "מתרשם מרצונו האמיתי של שר החינוך לעודד את הנושא היהודי והציוני במדינת ישראל". גם הרב אורי כהן הצטרף לתמיכה בשר סער וציין כי החלטתו "משמעותית ביותר ויוצרת צדק היסטורי. לראשונה, יש הכרה רשמית של המדינה במפעל הגדול של הישיבות הגבוהות הציוניות, שהם חוד החנית של עולם התורה הציוני".

הרב כהן הוסיף כי "הישיבות הגבוהות עומדות בראשם של פרויקטים חלוצים וחברתיים רבים במדינה. ועד היום המדינה לא נתנה הכרה לכך, הגדלת תמיכתו של גדעון סער בישיבות הגבוהות היא הכרה של המדינה במפעל הישיבות הגבוהות".

שר החינוך סיכם את הישיבה בכך שאמר שהוא ימשיך לתמוך במפעלים של הציונות הדתית, שבניה הם "מנוע רב עוצמה בחברה הישראלית", להגדרתו, "המשולבים בשירות משמועתי בצה"ל, בהתיישבות, באקדמיה, במדע ובמשפט".