שר הדתות נמנע ממינוי רבנים בעיר לוד, העירייה עתרה לבג"ץ

מעל לשנה שאין בלוד רבני עיר, בעירייה טוענים כי שר הדתות, דוד אזולאי, הוא זה שמעכב מינויים חדשים ולאחרונה הוגשה מטעם העירייה עתירה לבג"ץ כנגד השר

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/12/16 15:30 כז בכסלו התשעז

שר הדתות נמנע ממינוי רבנים בעיר לוד, העירייה עתרה לבג"ץ
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

מאז 2015, אז נפטר הרב הראשי הספרדי של העיר לוד והרב האשכנזי פרש לגמלאות, מסרב שר הדתות, דוד אזולאי, למנות רבנים חדשים ובעירייה החליטו לעתור לבג"ץ נגד השר.

עיריית לוד הגישה עתירה לבג"צ נגד השר לשירותי דת, דוד אזולאי, בה היא מבקשת לתת צו המורה לשר לנמק מדוע הוא נמנע ממינוי רבנים ראשיים לעיר. בעירייה טוענים כי העיכוב במינוי נוגד את תקנות שירות הדת היהודיים (בחירות רבני עיר) ומנוגד לניהול תקין של משרד הדתות.

על פי העתירה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד עפר שפיר ושות, למעלה משנה שהעיר מתנהלת ללא רבני עיר, זאת למרות פניות חוזרות ונשנות של ראש העיר, יאיר רביבו, לשר אזולאי בדרישה למנות רבנים חדשים. בעירייה טוענים כי מצידו של השר אזולאי לא ניתן נימוק לעיכוב במינוי רבנים חדשים.

עיריית לוד הדגישה בעתירה כי מדובר בעיר מסורתית, המאופיינת בצריכת שירותי דת גבוהה במיוחד. בלוד קיימים כ-70 בתי כנסת המלאים בשבתות וחגים, עסקים רבים הינם בעלי כשרות רגילה ומהדרין, בעיר מספר מקוואות (מספר הטובלות במקוואות בשנה עומד על כ-15,500 נשים על פי נתוני העירייה). לטענת העירייה מתוך כמאה חנויות מזון בעיר, 90% הינן בעלות תעודת כשרות.

מעיריית לוד נמסר כי "על המדינה לספק את האפשרות לממש את העיקרון בדבר חופש הדת, כאשר ההימנעות מלמנות רבני עיר פוגעת בזכותם של התושבים לקבל שירותי דת על פי השקפתם ואמונתם, שימומנו על ידי המדינה".

מלשכתו של השר אזולאי נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בטיפול".