שר הדתות מפתיע: קורס נתיב הינו המסלול הנכון והמוכר להתגייר

שר הדתות, דוד אזולאי, ביקר היום את חיילי קורס נתיב בגוש עציון והשמיע דברי חיזוק למסלול שקיומו נמצא בסכנה בימים אלו בשל מחלוקת תקציבית בין משרד הביטחון למשרד האוצר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/08/15 14:43 י באלול התשעה

שר הדתות מפתיע: קורס נתיב הינו המסלול הנכון והמוכר להתגייר
דוברות מוא"ז גוש-עציון, צילום: דוברות מוא"ז גוש-עציון

שר הדתות, דוד אזולאי נפגש היום בכפר עציון את חיילי קורס נתיב, הנמצאים במסלול הגיור שצה"ל עורך ואמר להם לאור הדיווח ב'כיפה' לפני שלושה שבועות שהקורס צפוי להיסגר מחוסר תקציב כי "קורס נתיב הינו המסלול הנכון והמוכר להתגייר, ולא בכל מיני רעיונות אחרים שאין להם מקום".

השר הצהיר כי ימשיך את שיתוף הפעולה עם הציבור הדתי לאומי ועם יוזמות התקציב של הזהות היהודית, "הסיור שלי היום בגוש-עציון, הינו הסיור הראשון שלי בציבור הדתי לאומי ואני מתכנן להמשיך את המסורת של השיתוף ובדרכו של מרן שקרב את הרבנים כולם. בדיוני התקציב נאבקתי יחד עם בנט ושקד על השארת התקציב של הזהות היהודית. רק בשיתוף פעולה נצליח".

כזכור, דווח ב'כיפה' על רקע סיכסוך כספי בין האוצר לצה"ל צפויים באגף כוח אדם להקפיא את מערך הגיור הצה"לי, הקפאה שמשמעותה סגירת המסלול לחלוטין. הידיעה על האפשרות של סגירת הקורס עוררה ביקורת רבה בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן ששימש בעבר כראש הקורס אמר ל'כיפה' כי "קורס נתיב הוא קורס חשוב ביותר. מדובר בעבודת קודש בעלת ערך רב. אם יש צורך בקיצוצים מתחילים בזה? מדובר בדבר חיוני מאוד לצבא ולמדינה".

במהלך הסיור ביקר השר אזולאי גם בטרמפיאדה ממנה נחטפו שלושת הנערים בקיץ שעבר, וכן ביקר במקווה חדש הנבנה בימים אלו בישוב אלון שבות. ראש המועצה, דוידי פרל הודה לשר על ביקורו, וביקש את סיוע השר בבניית מקוואות במאחזים הפזורים ברחבי המועצה. פרל הוסיף כי, "ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא. גם אם יש מורכבות בבניית הבתים, חייבים לדאוג לתושבים".