שר הדתות ליועמ"ש: פרובוקציה בגיבוי המשטרה

שר הדתות שיגר מכתב לאביחי מנדלבליט בו טען כי המהומות בכותל אתמול הפרו את הנחיות היועץ המשפטי בנוגע לתפילה שוויונית וכן את הנחיות רב הכותל האוסרות הכנסת ספרי תורה לרחבה על ידי גורמים פרטיים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 03/11/16 13:52 ב בחשון התשעז

שר הדתות ליועמ"ש: פרובוקציה בגיבוי המשטרה
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

שר הדתות, דוד אזולאי, שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעקבות המהומות בכותל אתמול וטען כי המשטרה היייתה צריכה לעצור את "הטקס הפרובוקטיבי". השר אזולאי כתב כי כל הגבולות נחצו וכי התפילה המשותפת ברחבת הנשים היא בניגוד לעמדת היועץ המשפטי ובניגוד לנהלים המחייבים ברחבת הכותל.

השר אזולאי טען כי הכנסת ספרי תורה לכותל על ידי גורמים פרטיים הינה אסורה והיא בניגוד לנהלים שכתב רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'. בנוסף, אמר השר, "קיום תפילה שוויונית ברחבה העליונה של הכותל הינו בניגוד להנחיות היועץ המשפטי של המשרד, שהוצאו לאחרונה על דעתך".

"המפגינים יצרו פרובוקציה בגיבוי המשטרה, שאיפשרה הכנסת ספרי התורה ולא התערבה בטקס, חרף הפרת הכללים והפגיעה במנהג המקום וברגשות המתפללים". השר אזולאי הוסיף כי "התנהלות פרובוקטיבית זו ראויה לכל גינוי ואינה יכולה לחסות תחת כנפי משטרת ישראל".

השר הדגיש כי מטרת הטקס שהתקיים אתמול, בניגוד לטקסי תפילה משותפים שהתקיימו בעבר, הייתה פרובוקצייה. "המפגינים לוו בעשרות אנשי תקשורת והצהירו כי בכוונתם 'לכבוש את הכותל' ולהחזירו לעם היהודי'". אזולאי מדגיש כי ההשתלטות על רחבת הנשים היא פוגענית וחמורה "תפילת הנשים בעזרת הנשים הייתה תפילה מעורבת בהשתתפות גברים, ובאופן הפוגע במנהג המקום וברגשות ציבור הנשים המתפללות בעזרה". השר ביקש ממנדלבליט להנחות את המשטרה "לפעול באמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פרובוקציות מעין אלו".

כפי שפורסם ב'כיפה', אתמול בבוקר הגיעו כ-200 גברים ונשים רפורמים וקונסרבטיביים לכותל לצורך תפילה משותפת כשבידיהם ספרי תורה, מהומה פרצה כאשר ניסו לקיים את התפילה ברחבה המרכזית. נשים רפורמיות וקונסרבטיביות ניסו לפרוץ לרחבה עם ספרי תורה בידיהן.

הקבוצה יצאה משער האשפות בתהלוכה שהובילה עד הכותל, במחאה על חוסר היישום של החלטת הממשלה בנוגע למתווה הכותל ואי הכשרת רחבה שלישית המיועדת לתפילות משותפות של התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. המשטרה איפשרה את כניסתם של הצועדים לרחבת הכותל עם ספרי התורה ומהומה אלימה פרצה במקום.