שר הביטחון על כוח מג"ב שהותקף: "הכוח לא פעל כמו שצריך"

שר הביטחון אביגדור ליברמן העביר ביקורת על התנהלות כוח מג"ב ביום ו´ ואמר כי הביקורת מתואמת עם הרמטכ"ל: "התמונות כפי שהיו על המרקע אסור שנראה עוד פעמים. אני מקווה שזה מסר מאוד מאוד ברור גם למפקדים וגם לחיילים שבשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/17 13:19 ח באדר התשעז

שר הביטחון על כוח מג"ב שהותקף: "הכוח לא פעל כמו שצריך"
פלאש 90/עמית אלקיים, צילום: פלאש 90/עמית אלקיים

"אסור שנראה תמונות כאלה עוד פעם" - כך אמר הבוקר (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בתגובה לסרטון בו נראים מתפרעים פלסטינים מסתערים על ג'יפ של מג"ב, שעמד בתחנת דלק.

כזכור, ערבים רעולי פנים יידו אבנים על ג'יפ וחיילי מג"ב ללא תגובה מיידית מצד הלוחמים. כך נראה בסרטון שצולם והופץ בסוף שבוע שעבר ועורר תגובות חריפות של גולשים ואנשי ציבור. לפי הסרטון נראה שהלוחמים לא הגיבו מיד לאירוע האלים ורק לאחר כחצי דקה התוקפים הערבים ברחו, ככל הנראה לאחר שאחד מהלוחמים ירה לעברם באמצעי לפיזור הפגנות. ברשתות החברתיות מיהרו להגיב ולהעביר ביקורת על תפקוד הכוח. בין היתר נרשם "בושה לצה"ל", "וזה כמובן: אפקט אזריה", "מפחדים מהמפקדים" ועוד.

[embed]

]

שר הביטחון ליברמן הצטרף לביקורת על התנהלות הכוח ואמר לחברי וועדת חוץ וביטחון: "ביומיים האחרונים נחשפנו לתמונות שלא הייתי רוצה לראות בטלוויזיה". ליברמן הסביר כי מדובר ב"עשרות רעולי פנים מסתערים, ואתה לא יודע אם מסתערים עלייך עם בקבוק תבערה או רימון".

שר הביטחון קבע כי "הכוח לא פעל כמו שצריך, יש נוהל ברור מאוד, הייתי מצפה שבמקרה כזה כוחות מג"ב או צה"ל יפעלו בהתאם לנוהל פתיחה באש: קודם כל יורים באוויר ואח"כ ברגליים".

עוד אמר ליברמן כי "זה שכל אותם רעולי פנים יצאו ללא פגע מהתקרית הזאת זה פשוט מצב לא בסדר. אני אומר את זה גם על דעתו של הרמטכ"ל, שהוא אחראי על כל הפקודות". שר הביטחון הדגיש כי "זה לא משנה אם הסרטון ערוך או לא ערוך על ידי פלסטינים, צינזרו או לא צינזרו - התמונות כפי שהיו על המרקע אסור שנראה עוד פעמים. אני מקווה שזה מסר מאוד מאוד ברור גם למפקדים וגם לחיילים שבשטח".