שר הביטחון נגד קצין חינוך ראשי: יש מקום לסממנים דתיים בטקסים

שר הביטחון משה יעלון הגיב לדברי קצין חינוך ראשי שפורסמו אתמול בכיפה באשר להוצאת הרבנים מהטקסים הצבאיים ואמר כי יש מקום לסממנים דתיים בטקסים הצבאיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/03/15 09:05 כא באדר התשעה

שר הביטחון נגד קצין חינוך ראשי: יש מקום לסממנים דתיים בטקסים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

זעם במערכת הפוליטית בעקבות הדברים של קצין חינוך ראשי אבנר פז צוק שפורסמו אתמול ב'כיפה', בהם הוא קורא לבטל האפשרות של רבנים צבאיים להשתתף בטקסי השבעה בצבא.

שר הביטחון משה יעלון הגיב על הדברים, ומתח ביקורת על המכתב. בראיון בגלי צה"ל הבוקר אמר יעלון "אנחנו עושים את טקסי ההשבעה בכותל המערבי. אין ספק שהכותל המערבי, מבחינת ליבו הפועם של עם ישראל וירושלים שבאלפי תורות ערגו למקום הזה, יש מקום גם לסממנים דתיים בטקס צבאי".

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יוני שטבון, התייחס אף הוא לדרישת הקחצ"ר למנוע השתתפותם של רבנים בטקסי ההשבעה הצה"ליים. "חיילי צה"ל אינם הבובות של איש, הם רוצים במורשת ישראל ולא מפחדים מהערכים הלאומיים שלנו. כנראה ששכח שלא מדובר בשכירי חרב בשירות הפריץ, אלו חיילים בצבא הגנה לישראל. ומה השלב הבא", תהה שטבון, "ביטול חלוקת התנ"ך ללוחמים? זו דרישה לא ראויה, ישראל היא מדינה יהודית. כך הוא, כך עם ישראל רוצה וכך נכון שיהיה", אמר שטבון.

כזכור, אתמול פורסם ב'כיפה' כי קצין חינוך ראשי אבנר פז צוק קורא לבטל האפשרות של רבנים צבאיים להשתתף בטקסי השבעה בצבא. במכתב אותו שלח לראש אכ"א הוא כותב "מספר מפקדים פנו אליי בתקופה האחרונה ושאלו לדעתי על מבנה הטקס תוך הבעת תרעומת על מרכזיותם של הרבנים הצבאיים בטקס שמהותו הינה השבעת הטירון אמונים לצה"ל ולמדינת ישראל", טוען פז צוק, הוא מוסיף כי הוא מוצא טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס לצד מפקד היחידה הינם הרב החיילי ורב היחידה הטקס אינו טקס דתי ולדעתו אין סיבה שזה יראה כך.

לאור זאת הוא ביקש כי ראש אכ"א ייבחן מחדש את התנהלות הטקס והציע כי מפקד היחידה ילווה את האישיות המרכזית ללא ליווי רב חיילי או רב אחר.

עוד הוא ממליץ כי את הקראת פרק מהתנ"ך יבצע אחד ממפקדי הטירונים להחלטת מפקד היחידה כשהוא מציין, כי "אין בלעדיות לרבנות בנושא התנ"ך".

בנוסף, הוא ממליץ לבטל את 'דבר הרב החייל', "אין שום סיבה שדווקא רב יישא דברים בטקס השבעה לצה"ל ולמדינה", טוען קצין החינוך הראשי.