שר הביטחון ליברמן: צריך לבנות רק בגושי ההתישבות בתיאום עם ארה"ב

ליברמן שוב שובר שמאלה: חוק ההסדרה הוא זריית חול וצריך ללכת על מתווה שבות רחל. וגם: "להגיע להסדר עם הממשל החדש ולרכז את הבנייה בגושי ההתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/16 16:50 טו בחשון התשעז

שר הביטחון ליברמן: צריך לבנות רק בגושי ההתישבות בתיאום עם ארה"ב
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

שר הביטחון אביגדור ליברמן מבהיר כי אינו מתלהב מחוק ההסדרה ומודיע כי גם בעופרה וגם בעמונה יהיה פינוי.

הבהיר ליברמן כי האפשרות היחידה לתושבי עמונה היא חלופת שבות רחל. "אני לא בטוח שחוק ההסדרה זה הפתרון הטוב ביותר". אמר בתדרוך לתא הכתבים המדיניים, "זה לא יחול על עמונה. מרגע שנכנסתי למשרד הביטחון הקדשתי הרבה ישיבות לעמונה - המסקנה שלי היתה ברורה. מי שמדבר על זה שאפשר לשמור על המקום הנוכחי סתם מפזר אשליות והזיות וחבל שהוא מוליך שולל אנשים טובים שנמצאים שם הרבה שנים. שבות רחל זו האלטרנטיבה היחידה. חטפנו על זה ממשרד החוץ האמריקני - והסכמנו לשלם את המחיר הזה"

"מישהו מאכיל את התושבים גם בקרב ההתיישבות הלא ממוסדת וגם רבנים וגם אנשים בפוליטיקה שאומרים שיש פתרון אבל הממשלה לא עושה. נפתלי בנט ואיילת שקד תחת לחץ ואני מבין אותם, אני לא מתכוון אליהם. אני כשר הביטחון מחוייב להגיד את האמת, אי אפשר למנוע את הפינוי", מבהיר ליברמן.

גם בנודע לאמריקאים, שר הביטחון מציע להוריד ציפיות ותאם איתם מתווה של הקפאה מחוץ לגושי ההתיישבות: "עם כל הצער שבדבר אין מה לעשות פה. בגלל מכלול הנסיבות, הפוליטיות והמשפטיות והבינלאומיות, צריך להמתין. המחויבות העליונה היא להגיע להסכמות עם ממשל חדש על סוגיית ההתיישבות היהודית. אם נקבל אשרור מהממשל החדש לנוסחת בוש-שרון, צריך לקחת את זה בשתי ידיים ולא לבנות יותר מחוץ לגושים. אלקטורלית זה אולי לא טוב להגיד את זה, אבל אם אני יכול להתמקד בבנייה במקומות שבהם חיים 80 אחוז מהאוכלוסיה בהתנחלויות ולא לבנות בנוקדים או ביישובים מחוץ לגושים - זה דבר טוב".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, שסיפר לפני חמישה חודשים שהוא זה ש'תפר' את מינויו של ליברמן לשר הביטחון תוקף היום את ההתבטאויות של ליברמן. בראיונות לאחר כניסתו של ליברמן למשרד הביטחון סיפר דגן לכלי התקשורת כיצד דחף את ראש הממשלה לצרף את ליברמן, כיצד גישר על הפערים ואי האמון בין הצדדים. היום, כינה דגן את דברי ליברמן "אמירה אומללה" ואיים להפיל את הממשלה: "אמירה אומללה כזו בעיתוי הרגיש הזה רגע לפני כניסת נשיא ארה"ב הנבחר דונאלד טראמפ לתפקידו היא איתות גרוע ביותר לממשל החדש והאוהד בארה"ב. אני דורש משר הבטחון ליברמן להבהיר את דבריו ומראש המממשלה להתנער מהם. ממשלה שתנסה לעשות הקפאת בנייה ובוודאי ממשלה שתנסה לשרטט קו נסיגה ביו"ש ("גושי ההתיישבות") הממשלה הזו תיפול. "מילה זו מילה".