שר הביטחון יעלון יפרוש היום מתפקידו

התפטרותו של יעלון תיכנס לתוקף בערב, ולפני כן ישתתף בכמה טקסי פרידה בקריה. בניגוד לנוהל המקובל, הפעם לא תתקיים חפיפה עם שר הביטחון הנכנס

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/05/16 07:31 יד באייר התשעו

שר הביטחון יעלון יפרוש היום מתפקידו
Miriam Alster/Flash90, צילום: Miriam Alster/Flash90

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש הלילה (מוצאי שבת) עם שר הבטחון היוצא משה (בוגי) יעלון לבקשתו של האחרון וחתם על מכתב התפטרותו הרשמית מהכנסת.

התפטרות יעלון תיכנס לתוקף בערב מיד עם צאתו מהקריה. ב-9:00 בבוקר יתקיים אירוע פרידה מהנהלת משרד הביטחון, וב-16:30 יתקיים מסדר פרידה בפורום מטכ"ל. אך בניגוד לחילופי התפקיד הקודמים בלשכה, הפעם הטקס לא יכלול את השר המחליף המיועד, ליברמן.

(צילום: מכתב ההתפטרות)

במקביל, מושב הקיץ של הכנסת ייפתח ביום שני, זאת לאחר שהדרמה הפוליטית של השבוע שעבר עדיין נמצאת ברקע המשא ומתן של כניסת ישראל ביתנו לקואליציה: סיום המו"מ עם המחנה הציוני, הביקורת הריפה על היו"ר יצחק הרצוג, כניסתה הצפויה של ישראל ביתנו לממשלה, ובעיקר התפטרותו יעלון, יצרו סערה שתימשך עוד זמן רב.

במחנה הציוני, עדיין לא נרגעו וביום חמישי נשלחה הודעה לכל חברי הסיעה על כינוס ישיבה מיוחדת לקראת החזרה למושב שתתקיים ב-16:00 אחר הצהריים. גורמים במפלגה אומרים כי הרצוג צפוי לשמוע ביקורת נוקבת מחברי הכנסת, שמרביתם התנגדו מלכתחילה לשיחות סביב האחדות ואף קריאות להקדמת הפריימריז בעקבות העובדה שהרצוג צריך לזכות מחדש באמון המפלגה.