שר הביטחון: וינטר היה צריך לכתוב את המכתב אחרת

שר הביטחון התייחס לסערה סביב מכתבו של מח"ט גבעתי במבצע צוק איתן ואמר "צריכים לדבר אל הכלל ולא רק אל פלח מסוים, נכון שמפקדים לא יתייחסו לצה"ל כצבא הגנה של נתח מסוים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/09/14 14:01 ה בתשרי התשעה

שר הביטחון: וינטר היה צריך לכתוב את המכתב אחרת
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"תרומת הציונות הדתית לשירות בצה"ל בשנים האחרונות לא תסולא בפז", כך אמר שר הביטחון משה בוגי יעלון הבוקר (ב') ברדיו גלי ישראל בהתייחסו לסערה סביב מכתבו של מח"ט גבעתי עופר וינטר בתחילת מבצע צוק איתן. לדבריו "שמחתי כשהציונות הדתית הגיעה, התגייסה, רוצה לתרום".

עם זאת, סייג יעלון ואמר "בכל אופן צריך להבין שצה"ל הוא צבא שיש בו דתיים ולא דתיים וגם לא יהודים. יש גם דרוזים, בדואים, ויש ערבים נוצרים ומוסלמים. לכן, כשאנחנו מדברים כמפקדים אנחנו צריכים לדבר אל הכלל ולא אל פלח מסוים, ובכך אני חושב שנכון שמפקדים יקפידו לשמור על צה"ל כצבא הגנה לישראל ולא צבא הגנה של נתח מסוים ולדבר גם בשפה שמדברת אל כולם, שמכלילה את כולם ולא מדירה חלק מציבור המשרתים בצבא ההגנה לישראל"

בתשובה לשאלה האם היה אומר לוינטר לכתוב את המכתב אחרת אמר יעלון "כן. הייתי מציע לכתוב את זה אחרת. אני מבין מאיפה זה בא וברמה האישית שלו, אבל יש בגבעתי גם חיילים שהם לא יהודים למשל".