שר הביטחון: "בית הכנסת בגבעת זאב היה זיוף"

שר הביטחון מגיב להאשמות שנשמעו כלפיו בעניין הפינוי בחברון והשווה אותו לפינוי בגבעת זאב "זה היה מעשה רמיה, זיוף. אנשים טענו שיש עסקה - לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/02/16 15:20 כב בשבט התשעו

שר הביטחון: "בית הכנסת בגבעת זאב היה זיוף"
Emil Salman, פלאש 90, צילום: Emil Salman, פלאש 90

שר הביטחון הגיב הבוקר (ב') להאשמות שנשמעו כלפיו בתקופה האחרונה, לאור פינוי הבתים בחברון. יעלון פתח ואמר כי הוא אינו נגד ההתיישבות: "אף אחד לא יטען ולא יצליח להפוך אותי לאויב ההתיישבות. אני רואה את עצמי ימין אבל ודאי לא במקומות שמרגיש צורך להרים יד על החוק. אני לא מייצג שלטון עותונאמי ולא מנדטורי ולכן ניתן וצריך ליישב את ארץ ישראל, בהתאם לחוק". את הדברים אמר בראיון לרדיו גלי ישראל.

יעלון הרחיב וסיפר כי "יש כאלה שבאים ואומרים לנו 'למה מקשים כל כך על יהודים בחברון? למה מי שקונה בית בדיזנגוף בת"א עליו לא מקשים?' מה לעשות, שבחברון יש שיקולים מדיניים ואישורים ביטחוניים ואי אפשר להפתיע את ראש הממשלה עם זה כשהו בדבוס". לדבריו, "ברור שערבי שנתפס מוכר עלול להיות מאוים, אז מה שעשיתם (המתיישבים) עכשיו לא מאיים על הערבים? מה, הערבים בחברון לא יודעים מי בעל הבית? אתם רוצים להגן עליהם? תבואו בשקט. לא, כאן מעמידים אותנו בפני עובדה ורוצים עכשיו שנאשר את זה".

יעלון הקביל את מקרה הבתים בחברון לצו ההריסה שניתן לבית הכנסת בגבעת זאב לפני כחודשיים, וטען כי בנייתו לא הייתה חוקית, בדיוק כמו בחברון :"גם בית הכנסת בגבעת זאב היה מעשה רמיה, זיוף. אנשים טענו שיש עסקה - לא היה ולא נברא. לצערי גם גבעת האולפנה, שטיפלנו בה כממשלה בדחילו ורחימו. אבל התברר שלא הייתה עסקה".

לסיום, יעלון, כאילו בפניה למאזינים חברי מפלגתו הדגיש כי בהינתן שיתוף פעולה הוא כבר ידאג להכשיר את המשך ההתיישבות: "אני דוגל בדרך ארוכה קצרה. זה (הפינוי מחברון) בדיוק הוכחה לזה. הדרך הקצרה הזו של פלישה לבתים בחברון עלולה להיות הרת אסון. אם אתם בטוחים בדרככם והעסקה היא כשרה, אז תמתינו. למשל, החלתי את תחום השיפוט של מועצה איזורית גוש עציון על בית הברכה ואני יכול להביא עוד הרבה דוגמאות"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן