שר הביטחון בישיבת ההסדר בשדרות: "אתם הכח של עם ישראל"

רגע לפני ההכרעה בוועדת שקד, השר משה (בוגי) יעלון הגיע לישיבת שדרות כדי להצדיע למפעל ישיבות ההסדר: "רק בשילוב בין צבא חזק לעולם תורה מפואר - נוכל להתגבר על אויבינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/13 17:47 כה בכסלו התשעד

שר הביטחון בישיבת ההסדר בשדרות: "אתם הכח של עם ישראל"
יחצ, צילום: יחצ

שר הביטחון משה בוגי יעלון ביקר אמש (ד'), בישיבת ההסדר בשדרות והדליק נר ראשון של חנוכה ב"חנוכיית הקסאמים" בגג הישיבה. זהו ביקור ראשון מסוגו בישיבת הסדר מאז נבחר יעלון לתפקידו הנוכחי. מאות תלמידי ישיבת ההסדר בשדרות, חיילים מאוגדת עזה ותושבי שדרות השתתפו במעמד וקיבלו את שר הביטחון בחום רב.

ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל פתח ובירך את שר הביטחון וחיזק אותו בעמידתו האיתנה למען בטחון ישראל. הרב פנדל ציין כי "מדינת ישראל לא רק שהקימה צבא חזק ומתוחכם אלא הקימה עולם תורה מפואר ועוצמתי ורק בשילוב של שניהם ביחד נוכל לאויבינו להתגבר על אויבינו זה מה שאנו לומדים מגבורת החשמונאים".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בירך את ראש העיר החדש של שדרות, אלון דוידי, שנכח אף הוא במעמד והבטיח להיות שגריר נאמן של העיר ככל שיידרש. השר ציין ואמר שאנו לומדים מחג החנוכה: "ההתמודדות היא לא רק צבאית כי אם רוחנית. והרוח היהודית מנצחת. האתוס שלנו הוא בניה, פיתוח, תיקון עולם, קדושת החיים ומי שמקדש את המוות, אין לו סיכוי כנגד מי שמקדש את החיים, בניה ופיתוח“.

השר בירך את הישיבה ”שמצמיחה ומפריחה את הרוח המיוחדת הזאת שהיא מקור עוצמתנו ואמר כי זהו שילוב ייחודי בין רוח לכוח והוא שנותן עוצמה לעם ישראל“. הוא הוסיף כי ”השקט היחסי בגזרה אינו מובן מאליו אלא תוצאה של עבודה קשה ומדיניות נחושה ותקיפה. אנו נעשה הכל שהשקט יישמר".

מנכ"ל ישיבות ההסדר" class="tagit" >איגוד ישיבות ההסדר מר איתן עוזרי ביקש משר הביטחון להמשיך ולשמור על המפעל העצום של ישיבות ההסדר בצמתים הקריטיות שלפנינו בחודשים הקרובים.

אלון דוידי ראש העיר החדש של שדרות ומנהלה הראשון של ישיבת ההסדר בירך את שר הביטחון על השקט הביטחוני השורר באזור מאז מבצע "עמוד ענן" ועל התגובות הנחושות של צה"ל כנגד המחבלים המנסים להרים ראש. דוידי הוסיף ואמר כי ”שדרות תפסיק לדבר על קסאמים ובכיינות ותעסוק בבנייה ובצמיחה ובעז"ה נהפוך אותה לעיר חיה ומשגשגת".

בסוף האירוע עלה שר הביטחון יחד עם ראש העיר ובחורי הישיבה להדלקת נר ראשון בחנוכה המיוחדת בגג ישיבת ההסדר העשויה מטילי קסאמים אמיתיים שנפלו ברחבי העיר במהלך השנים.