שר הביטחון אישר תוכנית בנייה נרחבת בגבעות

לאחר שנים של עיכובים: שר הביטחון, אהוד ברק, אישר תכנית בנייה נרחבת שתהפוך את היישוב 'גבעות' לעיר בלב גוש עציון

חדשות כיפה נטעאל בנדל 19/12/12 17:36 ו בטבת התשעג

שר הביטחון אישר תוכנית בנייה נרחבת בגבעות
Andrevruas-cc-by, צילום: Andrevruas-cc-by

שר הביטחון אישר בנייה של 523 יחידות דיור ביישוב "גבעות" השוכן במרכז גוש עציון, זאת כשלב ראשון בדרך להפיכת היישוב לעיר.

בשנת 2000 הוכנה לגבעות תוכנית שלד ע"י משרד הבינוי והשיכון שכללה את תכנונם של כ-6,000 יחידות דיור. באוגוסט האחרון נועד ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, עם ראש הממשלה בבקשה לקדם את המהלך, ובכך להרחיב את ההתיישבות בגוש עציון.

בהתאם לצו אלוף לאלון שבות מ-1998, כולל היישוב אלון שבות את גבעות, אשר רחוקה מרחק קצר מהיישוב, אך למעשה היא מתוכננת לתפקד כיישוב קהילתי עצמאי השייך למועצה האזורית. היישוב גבעות מתוכנן להוות פרבר ירושלמי, לאוכלוסייה הכללית במחיר זול. בישוב העתידי צפויות להיבנות שש שכונות, והוא נהנה מגישה קלה יחסית לתחבורה שכן הוא שוכן בין שני כבישים אזוריים המחברים את השפלה לגוש עציון (כביש 367 וכביש 375), שניהם נכנסים לדרום העיר ירושלים מכביש 60.

"לאחר שנים ארוכות של עיכובים, מכשולים ודחיות, שמחנו להתבשר על החלטת ממשלת ישראל לקדם את בניית העיר חדשה גבעות בגוש עציון" אומר ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל "החלטה מהווה הישג לאומי להתיישבות ביהודה ושומרון ובגוש עציון, ומהווה פתח של תקווה לחידוש תנופת ההתיישבות. תושבי גוש עציון מחזקים את עמידתה האיתנה של ממשלת ישראל, מול הגינויים והלחצים מבית ומחוץ לה, המערערים על עצם זכותנו לבנות ולהיבנות בארץ ישראל".