שר בממשלת בלגיה מקדם חוק לאיסור על שחיטה כשרה

לאחר הניסיונות בהולנד ובפולין שר בממשלת בלגיה מקדם חוק לאיסור על שחיטה כשרה במדינה כבר בשנת 2015. הרב מרגולין: "סכנה גדולה לחופש הדת שנותנת רוח גבית לאנטישמיות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/09/14 17:01 ה בתשרי התשעה

שר בממשלת בלגיה מקדם חוק לאיסור על שחיטה כשרה
יחצ, צילום: יחצ

לאחר ניסיונות לאסור את השחיטה הכשרה בהולנד ובפולין, האיום על איסור שחיטה מגיע גם לבלגיה. בן וויטס, השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה קורא לאסור על קיום שחיטה כשרה במדינה. לדבריו, הנושא עומד על סדר היום של קבינט הממשלה וצפוי להפוך לחוק האוסר כל שחיטה ללא המום הבהמה על ידי מכת חשמל כבר בשנת 2015. כזכור, על פי ההלכה אסור להמם בהמות לפני שחיטה ביהדות.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), היושב בבריסל, מסר בתגובה, כי זו סכנה חמורה לחופש הדת בבלגיה שנותנת רוח גבית לאנטישמיות. לדבריי הרב מרגולין: "בשנים האחרונות אנו מתמודדים בהצלחה עם ניסיונות דומים לפגיעה ביכולת של קהילות לקיים אורח חיים יהודי. איסור על שחיטה כשרה עומד בסתירה לחוק האירופאי המבטיח את זכותם של ארגונים דתיים לבצע שחיטה בהתאם לאמונתם הדתית, ובכוונתי לדרוש ממשלת בלגיה לספק הבהרות בנושא". הרב מרגולין הוסיף כי ה - EJA, יפעל בנחישות למניעת האיסור בבלגיה כפי שהוא פועל בימים אלה לביטול האיסור על השחיטה הכשרה בפולין.

בשנים האחרונות נערכות יוזמות שונות במדינות האיחוד האירופי לאסור את השחיטה הכשרה, והצעות חוק דומות הונחו על שולחן הממשלה בהולנד ובפולין. הטענה העומדת בבסיס הצעות החוק היא כי השחיטה הכשרה גורמת לצער מיותר לבעלי החיים. מנגד, טוענים גורמים יהודיים באירופה כי מדובר במסווה לאנטישמיות.