שרת המשפטים לבני נגד הרב שמואל אליהו

השרה ציפי לבני מתנגדת למועמדותו של הרב אליהו למשרת הרב הראשי ובוחנת נקיטת הליכים משמעתיים נגדו. היועץ המשפטי לממשלה צפוי להזמין את הרב לשימוע, אם יגיש מועמדות רשמית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/07/13 09:32 כה בתמוז התשעג

שרת המשפטים לבני נגד הרב שמואל אליהו
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

היועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, מתכוון להזמין לשימוע את הרב שמואל אליהו, במידה והוא יחליט באופן רשמי להגיש את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי.

ממשרד המשפטים נמסר כי ”בעקבות פניות שונות שהגיעו ליועץ המשפטי לממשלה בנושא מועמדותו של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי, הוחלט שככל שהנושא יהיה אקטואלי הרי שיתאפשר לרב שימוע בעניין זה“. בשיחות פנימיות, שדווחו אתמול באמצעי התקשורת השונים, אמר היועץ יהודה וינשטיין כי לדעתו ”מדובר במועמדות בלתי ראויה“, זאת נוכח התבטאויות פומביות קודמות של הרב אליהו.

גם שרת המשפטים ציפי לבני תקפה את הרב אליהו ואמר אתמול כי ”פסיקותיו והתבטאויותיו של הרב אליהו התומכות באפליה לאומנית ואשר עולה מהם ניחוח גזעני, עלולות לפגוע במרקם היחסים העדין ממילא ולהעמיק את האיבה והשנאה ולהעמיק את השסע הפנימי בינינו לבין אזרחי ישראל הערבים“. במקביל ליועץ למשפטי לממשלה, גם לבני בוחרת להפעיל את סמכותה ולנקוט בהליכים משמעתיים נגד אליהו.