שרי הליכוד בשומרון: נאבק בראש הממשלה להמשך הבניה ביו"ש

שרים בליכוד באמירה חד משמעית בהתייחס להקפאה השקטה ביו"ש: "נעשה הכל שהבנייה תימשך ואם צריך לזעזע נזעזע. נדע לעמוד גם מול ראש הממשלה".

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/07/15 15:05 כז בתמוז התשעה

שרי הליכוד בשומרון: נאבק בראש הממשלה להמשך הבניה ביו"ש
דוברות, צילום: דוברות

שרים בליכוד אמרו היום בביקור בשומרון כי הם מתנגדים בצורה נחרצת להקפאת הבנייה ביו"ש. הדברים נאמרו בחצר ביתם של משפחת פוגל ביישוב איתמר בביקור שיזם ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן, בו השתתפו 5 שרי ממשלה: השר אופיר אקוניס, שר במשרד התקשורת, ח"כ יריב לוין, שר התיירות, השר זאב אלקין שר העלייה והקליטה, השר חיים כץ, שר הרווחה ושר המדע והטכנולוגיה ח"כ דני דנון וגם סגן שר הביטחון מטעם מפלגת הבית היהודי ח"כ הרב אלי בן דהן.

הביקור נערך הבוקר ביישובי השומרון איתמר ורחלים, שם הציגו ראשי היישובים את בעיית ההקפאה השקטה ביו"ש וההשלכות על חיי התושבים, השרים התייחסו לדברים שיוחסו לראש הממשלה אתמול בישיבת סיעת הליכוד בנוגע להקפאה ביו"ש ועוררו את חמת ראשי יש"ע.

שר הרווחה חיים כץ אמר בביקור, "אנחנו נעשה הכל שהבנייה תמשך ואם צריך לזעזע נזעזע. ואם צריך להתייצב מול, נתייצב מול. אם צריכים להיאבק, אנחנו נאבק. ואם בשטח יש הקפאה צריך להתעורר. המחויבות היא שלנו. אנחנו מפלגת שלטון עם 30 חברי כנסת. ואנחנו צריכים לעשות את זה וחובת ההוכחה היא עלינו. אם לא תהיה תמיכה בבנייה ובהתיישבות. אנחנו צריכים ללחוץ וחייבים ללחוץ".

שר התיירות יריב לוין: הבנייה בהתיישבות היא לא טובה שעושים למתיישבים, היא אינטרס עליון של מדינת ישראל. אנחנו מחויבים לטפלים בכל מכלול הנושאים מאישורי תכניות ועבור במתן היתרים וגם בנוגע לתשתיות. זה לא סוד שאנחנו נמצאים בתקופה מורכבת ולא פשוטה. אנחנו נחושים וממשיכים באמת ובדרך שלנו ואנחנו נמשיך לבנות.

שר הקליטה זאב אלקין התייחס גם לנושא האיראני וקישר אותו לסוגיה, "היום מתקיים ביום היסטורי. רחוק מפה חותמים הסכם מינכן חדש. שוב חוזרים על אותה טעות היסטורית. אנחנו לומדים על בשרנו שעם ישראל צריך לדאוג לעצמו. מאוד סמלי שאנחנו כאן. כמו שמדינת ישראל יודעת לעמוד על שלה בנושא האיראני היא צריכה לעמוד על שלה בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. אין יכולת לפתח התיישבות בלי בנייה. ולכן אנחנו כאן. הבנייה והפיתוח ביוש חייבים להמשך". אלקין הצהיר כי השרים בביקור מחויבים לנושא, "אנחנו כולנו מחויבים לזה יש כאן רבע ממשלת ישראל . וכמו שאנחנו כחברי כנסת פעלנו ועשינו הכל להביא התרי בנייה. גם בתקופות קשות של הקפאות רשמיות. נלחמנו בזה ויצרנו את זה. בוודאי אנחנו מתייצבים היום בחזית הזו".

שר המדע ח"כ דני דנון: "שמענו את הקולות. חברים שיושבים פה הוכיחו שיש להם עמוד שדרה. אנחנו יודעים לעמוד גם מול בתי המשפט. וגם מול ראש הממשלה. ולהלחם על הצדק שלנו וזה מה שנעשה. מבחן הבנייה הוא זה שיקבע".

השר אקוניס הוסיף אף הוא על כוונתו להיאבק לצד המתיישבים, "הבנייה היא זכות אבל היא גם חובתנו. כפי שנאבקנו ועמדנו לימינכם גם במאבקים קודמים ולא פשוטים אתם יכולים לסמוך עלינו שאנחנו נמצאים לימינכם בצורה ברורה ונאבק לחידוש תנופת הבנייה ביו"ש במלוא העצמה".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מ'הבית היהודי' אמר כי "לפיתוח השומרון יש חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל ואנו נפעל ככל יכולתנו לסייע לפיתוח זה. בייחוד בימים שבהם העולם חותם הסכם רע עם איראן בנושא הגרעין, מודגשת העובדה שמדינת ישראל צריכה להמשיך לדאוג ולטפח את האינטרסים שלה".

ראש מועצת שומרון בפועל, יוסי דגן, העביר את המסר של ראשי יש"ע שהופתעו אתמול מדבריו של נתניהו והתייחס גם להכחשות בליכוד, "קרה אתמול משהו חמור מאד. הייתה אמירה שניתן להכחיש אותה או לא אבל בשטח, המציאות בדיוק כמו האמירה. יש כבר יותר משנה הקפאת תכנון ואנחנו מרגישים את זה בשומרון בצורה בוטה וזה פוגע מאד. כשראש הממשלה מונע מאיתנו לבנות, הוא גם פוגע בערכים הציונים של מדינת ישראל הוא פוגע גם בכלכלת מדינת ישראל וגם פוגע בהמשך קיום הממשלה כי אנחנו לא נוכל לאורך זמן לקיים ממשלה לאומית שמקפיאה בפועל את הבנייה ביהודה ושומרון".