שרונה מרקט ביטלו את הקנס שהוטל על הנריס

בעקבות הסערה הציבורית החליטו בחברת "גינדי" המנהלת את שרונה מרקט לבטל את הקנס שהוטל על החברה שומרת השבת. "מתוך אחריות ציבורית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/15 16:27 יא באלול התשעה

לאחר שעוררו סערה ציבורית, כשהטילו קנס כבד על חנות שומרת שבת, התקפלו בחברת "גינדי" המנהלת את מתחם שרונה מרקט בתל אביב, והם יבטלו את הקנס שהוטל על סניף 'הנריס' במתחם.

"מתוך אחריות ציבורית החליטה ההנהלה לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה", נמסר בהודעה מטעם החברה.

הבוקר נחשף כי סניף רשת הקרפים והגלידות 'הנריס' במתחם שרונה נקנס מדי חודש בסכום של 3500 ש"ח מכיוון שאינו פתוח בשבת. "כשבאנו לחתום חוזה אמרו לנו שנעבוד בשבת. חתמתי, אבל הבעתי הסתייגות בעל פה. האמנתי שנסתדר בהמשך הדרך", סיפר לסיוון רהב מאיר רמי בר לב, המנכ"ל והבעלים של 'הנריס'. "התברר לי שהזכיין שלי, כמוני, מסורתי, ולא רוצה לפתוח בשבת. עכשיו ההנהלה כועסת עלינו ואומרת: זה לא החזון שלנו. החזון הוא מקום שפתוח שבעה ימים בשבוע. יש אישור מראש רק לעסקים ספורים ובודדים לסגור בשבת".

"התחילו לגבות מאיתנו קנס של 3,500 ש"ח, מתוך הוראת הקבע, על כל חודש של סגירה בשבת. אני מתחנן בפניהם שנקבל גם אנחנו אישור חריג כזה, אבל הם מסרבים ואומרים שוב ושוב: זה לא החזון של המקום. תדגישי שאני לא רוצה להיות גיבור, לא של הדתיים ולא של החילוניים, זה ממש לא הכיוון שלי, אבל המצב הזה נראה לי פסיכי. מה כבר ביקשתי?", נכתב עוד.

הסיפור נחשף לאחר שבפוסט שהפך ויראלי בפייסבוק סיפרה גולשת בשם מעיין כהן אדיב כי בשל הקנסות הכבדים עלול הסניף של הרשת להיסגר. "למצוא משהו כשר בשרונה זה כמו למצוא מחט בערמת שחת", סיפרה והוסיפה כי נתקלה בחנות של הנריס, ולאחר שפתחה עם בעל המקום התגלה כי בשל קנסות כבדים החנות עלולה להיסגר.

"במהלך השיחה אני מבינה שכיוון והוא כשר, ולא פותח בשישי שבת את המקום, מדי שבוע הוא חוטף קנס של קרוב ל-3500 ש"ח, וזאת מכיוון והוא מסרב לפתוח את המקום שלו בשישבת. חיכיתי שהוא יפרוץ בצחוק אבל זה לא קרה. במקום זה בגרון חנוק הוא אמר שהוא שוקל לסגור את המקום חודש הבא", כתבה כהן אדיב.

"האם צריך להעניש אדם כיוון ובחר לנוח ביום המנוחה של העם, של הדת שלו? לפגוע לו בפרנסה והילחם מלחמת התשה של ממש מולו? ר-ק כיוון ובחר לכבד את השבת? ברצינות?!", היא שואלת.

"האם גינדי (בעלי המתחם) מייעד את המתחם לחילונים בלבד?! אני לא מבינה גדולה בחוקים ותקנות אבל המעשה הזה הוא מעשה שפל, לא מוסרי וכואב לי באופן אישי שפרנסתו של אדם נלקחה ממנו ולא בצדק", כתבה עוד וקראה לקהל הדתי ולכל מי שנגע בו הסיפור לשתף אותו "אולי נוכל להציל פרנסה של בנאדם שחטאו היחיד זה שהוא מוכר כשר".

בתגובה לדברים מסרו הבוקר במרכז שרונה "אנו מכבדים כל בית עסק שבוחר לשמור על השבת. עם זאת, המתחם הוקם מתוך חזון להוות מוקד בילוי והסעדה ייחודי, ששעריו פתוחים 7 ימים בשבוע לנוחות והנאת הציבור - על כל גווניו. כדי להבטיח זאת לעשרות אלפי המבקרים במתחם נקבעו במסגרת החוזים שנחתמו עם בעלי העסקים גם שעות הפתיחה וימי הפעילות. יצוין, כי מרקם העסקים במתחם נבחר בקפידה תוך יצירת איזון עדין בין עסקים כשרים שאינם פועלים בשבת ובין עסקים שפועלים בשבת. הנהלת רשת הנרי׳ס, אשר למיטב ידיעתנו מפעילה סניפים אחרים בשבת, התחייבה מראש ומרצונה החופשי לפתוח את שעריה בשבת גם בסניף אשר בשרונה מרקט. מכאן, שהתנהלותה מהווה הפרה יסודית של החוזה וניהול משא ומתן בחוסר תום לב".