"שקרן, תוריד את המדים, אתה בושה לצה"ל"

דיון סוער אמש במשפטו של אלאור אזריה. אביו של החייל לא אהב את דבריו של מח"ט כפיר שטען בין היתר שאלאור הוא לא האויב שלו. התביעה ממשיכה לדרוש מאסר בפועל של 3-5 שנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/17 09:21 ה בשבט התשעז

"שקרן, תוריד את המדים, אתה בושה לצה"ל"
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בסיום שלב הטיעונים לעונש במשפטו של הלוחם אלאור אזריה, דרשה התביעה להטיל עליו עונש מאסר של 3 עד 5 שנים והורדה לדרגת טוראי. אזריה עצמו עלה אתמול (ג') על דוכן העדים וביקש מהרכב השופטים שידונו אותו לפי "מידת הרחמים".

אזריה שהורשע בחודש שעבר בהריגת מחבל פנה אל השופטים ואמר: "אחרי עשרה חודשים של עינוי וסבל לי ולמשפחתי שהתרסקה, אבקש מבית הדין שידון אותי לפי מידת הרחמים".

לפני פנייתו של אזריה, דרשה התביעה מאסר בפועל, "הנאשם, שהוא חייל קרבי מאומן, עשה שימוש בנשקו הצבאי כדי להרוג שלא כדין" ציין התובע, סא"ל נדב ויסמן. "חשוב להדגיש: הנאשם לא טעה. הוא אמר זאת מפורשות ובית הדין קבע זאת מפורשות. הנאשם אמר שהיה חוזר על המעשה".

עם זאת אמר התובע הראשי כי "ראוי לדון את הנאשם לתחום הנמוך של מתחם הענישה לאור התנהגותו הטובה עד לפני האירוע. עד לרגע ביצוע העבירה אזריה היה אדם חיובי וחייל קרבי מצטיין. אין לו בעיות משמעתיות ולא עבר פלילי...המעשה הרע שביצע היה חריג ולא מעיד על אופיו". לדבריו, "ברור לחלוטין שהעבירה שביצע היא לא פרי תכנון מוקדם אלא ממחשבה רעה שנבטה בו בשטח בלב חברון לאחר פיגוע שבו חבר טוב שלו נתקף והוא כחובש ליווה את החובש וסייע לו... צריך לראות את הדברים בראייה מאוזנת".

מח"ט כפיר, אל"מ גיא חזות, עלה גם הוא לדוכן העדות וביקש להטיל על אזריה עונש מופחת. "אלאור לא צריך לשבת 20 שנה בכלא וגם לא 10 שנים וגם לא שבע שנים, זה לא אירוע רגיל והוא היה מצטיין". אל"מ חזות התייחס למפגש שלו עם האב צ'רלי, בו נשמע שהוא מציע לו לערוך שינוי בצוות ההגנה וכן מנסה להניעו מהגשת ערעור. "הסנגורים התגאו במלכודת הדבש שטמנו לי", הוא אמר, "אני מח"ט בצה"ל, אויבים טמנו לאורך שירותיי מלכודות. אתם הסנגורים לא אויבים שלי וגם אלאור לא".

כשחזות הסביר מדוע נמנע במהלך המשפט מליצור קשר עם המשפחה ותלה זאת בעלבונות שלטענתו ספג מפקד הפלוגה, אמו של ואביו צ'ארלי הטיח לעברו: "שקרן, תוריד את המדים, אתה בושה לצה"ל".