שקד תתפטר מהכנסת לאחר השבעתה כשרה: שולי מועלם צפויה לחזור לכנסת

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד נקבע כי איילת שקד תוכל להתפטר ולאפשר לשולי מועלם לחזור לכנסת במסגרת החוק הנורווגי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/15 12:07 יח באייר התשעה

שקד תתפטר מהכנסת לאחר השבעתה כשרה: שולי מועלם צפויה לחזור לכנסת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם שולי מועלם צפויה לחזור לכנסת? על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם הבוקר (ה') בין הבית היהודי והליכוד, תוכל איילת שקד להתפטר מהכנסת ולהישאר כשרה בלבד, וכך לאפשר למועמד נוסף של המפלגה, במקרה הזה שולי מועלם, להיכנס בחזרה לכנסת כחברה מן המניין.

מדובר במימוש של חוק המכונה 'החוק הנורווגי' אשר מטרתו להפריד בין תפקיד חבר הכנסת לבין השרים. במסגרת החוק, שר בממשלה יכול להתפטר על מנת להכניס נציג נוסף של המפלגה לכנסת, וכך לאפשר כוח יותר גדול למפלגה, שכן כשר בדרך כלל אין אפשרות לעסוק במקביל גם בעבודה הפרלמנטרית כחבר כנסת.

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד, הוכנס סעיף בשם 'החוק הנורווגי הקטן' אשר במסגרתו יתאפשר לשר אחד מכל מפלגה, שמספר המנדטים שלה נמוך מ-12 להתפטר על מנת לאפשר לבא בתור להתמנות לח"כ במקומה.

המטרה של סעיף זה, הינו שאיילת שקד, שתמונה כנראה כבר בשבוע הבא לתפקיד שרת המשפטים, להתפטר מתפקידה כחברת כנסת ולהכניס במקומה את שולי מועלם, המוצבת במקום התשיעי ברשימת הבית היהודי.

על פי ההסכם, במקרה והשר מתפטר מהממשלה הוא יחזור לכהן בכנסת במקום חבר הכנסת שהחליף אותו, כך שגם במקרה בו הבית היהודי לא תישאר בממשלה שקד תישאר כחברת כנסת.

שקד צפויה להתפטר מהכנסת מיד לאחר השבעתה כשרת המשפטים ושולי מועלם תושבע במקומה כחברת כנסת.