שקד: שיתפנו פעולה עם הקהילה הרפורמית בארה"ב בקדנציה שעברה

שרת המשפטים התייחסה לסערה שעורר שר הדתות החדש, דוד אזולאי, כשאמר שהוא אינו יכול לומר על רפורמי שהוא יהודי והזכירה את שיתוף הפעולה של בנט עם התנועה הרפורמית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/07/15 09:42 כא בתמוז התשעה

שקד: שיתפנו פעולה עם הקהילה הרפורמית בארה"ב בקדנציה שעברה
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד, התייחסה הבוקר (ד') בשיחה עם רזי ברקאי בגל"צ לנושא איבוד השליטה במשרד הדתות על כל המשתמע מכך וטענה כי הבית היהודי כן שאף לקבל שוב את המשרד.

"נלחמנו כדי לקבל שותפות על משרד הדתות, אבל ביום שליברמן הודיע שהוא הולך לאופוזיציה, הליכוד החליט לסגור הסכם עם ש"ס", טענה שקד.

שרת המשפטים התייחסה גם לסערה אותה עורר שר הדתות החדש, דוד אזולאי שר הדתות, דוד אזולאי, שאמר אתמול (ג') בגל"צ כי הוא אינו יכול לומר על רפורמי שהוא יהודי. ארגונים רפורמים בוושינגטון ובניו יורק גינו את האמירה, והפילנתרופ האמריקאי, ג'יי רודרמן, אף קרא לראש הממשלה נתניהו לפטר את אזולאי אם ימשיך להתבטא כך.

"יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל אז בוא נגיד שיש בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי", אמר אזולאי והוסיף, "אלה יהודים שטעו בדרך ואנחנו צריכים לדאוג שכל יהודי יחזור לחיק היהדות ולקבל את כולם באהבה ובשמחה". הוא התייחס לרפורמים בחוץ לארץ, "לצערי הרב, הרפורמים שחיים בחוץ לארץ חיים בגלות, חלקם הגדול הם אנשים שטעו, בבחינת תינוקות שנשבו, ואנחנו רוצים לדאוג לכל אותם יהודים שיחזרו לחיק היהדות על פי ההלכה. זה הכל", אמר.

שקד דחתה את דבריו של אזולאי ואמרה כי "בארה"ב יש תנועה גדולה ופעילה של יהודים רפורמים. כשבנט היה שר הדתות הוא שיתף איתם פעולה, בשום אופן אסור להפנות להם עורף".

בדבריה התכוונה שקד להשתתפותו של בנט לפני כשנתיים בכנס של כנסת הרבנים הקונסרבטיבית שהתקיים בכנסת, "אני מתבונן בכם היום, ואני מרגיש שאני פוגש אחים ואחיות - משפחה. פשוט משפחה", אמר בנט בדבריו באירוע, "אני מוקיר מאוד ומעריך מאוד את התנועה שלכם", אמר ועורר עליו ביקורת של רבנים רבים שטענו כי אין לתת לגיטימציה לתנועות אלו.