שקד סיירה ברמלה: "היהודים בורחים מהעיר"

ח"כ איילת שקד סיירה ברמלה ועמדה מקרוב על התדלדלות האוכלוסייה היהודית בעיר. "עצוב לי לראות את ההזנחה", אמרה, "רמלה יכולה לחזור לעצמה ולהחזיר לרוב היהודי את השליטה על העיר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/06/13 17:07 יט בתמוז התשעג

שקד סיירה ברמלה: "היהודים בורחים מהעיר"

ח“כ איילת שקד ערכה היום (ה‘) סיור בעיר רמלה, בין היתר על מנת לבקר בשכונת "עמישב", הקרויה גם אגה"ש, שכונה שהוקמה בשנות ה-50 על ידי עולי תוניס בעיקר, בה מתחולל תהליך של התדלדלות האוכלוסייה היהודית בעיר והשתלטותם של ערבים על אזורים אלו ב-15 השנים האחרונות.

תושבי המקום מספרים כי השינוי החל בין היתר כאשר משרד הביטחון החל ליישב משתפי פעולה בעיר. תושבים אלו , שהמדינה קונה להם את בתיהם, לא מרגישים חובה לציית לחוק וחשים כי יש מי שיגן עליהם מטעם משרד הביטחון בכל מקרה. במהלך הסיור נמסרה עדות של אזרחי השכונה אשר עדים למקרי פשיעה חוזרים ונשנים הן ברכוש והן באדם מצד האוכלוסייה הערבית באזור: החל מזריקות אבנים, זריקת ביצים על בתים, ניקוב צמיגי רכבים והצתת רכבים וכלה בפריצה למעון הילדים שבאזור.

סופיה כהן, מנהלת המעון באזור, סיפרה כי "הגננות מפחדות לצאת מהמעון ולבוא אליו. התושבים הערביים פורצים לנו לתוך המעון בלילה, מקיאים על הרצפה, זורקים שברי בקבוקים לתוך המעון ומפחידים ומסכנים את שלומינו ושלום הילדים. חשוב להבין שהמעון כאן הוא הפנינה בלב השכונה“.

במהלך הסיור חזתה שקד במבנה נטוש ששימש בעבר כישיבה ואמרה: ”עצוב לי לראות את ההזנחה ואוזלת היד של המשטרה והגורמים האמונים על הטיפול באזור. אנחנו נמצאים בתזמון קריטי שבו רמלה יכולה להפוך להיות "לוד מספר שתיים", בה הרוב היהודי מקבל את השליטה בחזרה בעירו, או חלילה לאבד את העיר לטובת רוב ערבי, כך שפעם, בעתיד הרחוק, תראה רמלה כחלום רחוק על עיר שהייתה יכולה להיות פנינה מקסימה באזור השפלה“.