שקד: להפסיק עם הצביעות, לשחרר את פולארד

בעקבות חשיפת פרשת הריגול האמריקאי נגד ישראל, קוראת ח"כ איילת שקד לקדם את שחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד: "ארה"ב מנהלת מוסר כפול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/13 10:29 יט בטבת התשעד

שקד: להפסיק עם הצביעות, לשחרר את פולארד

ח“כ איילת שקד, יו“ר השדולה למען יונתן פולארד, קוראת היום (א‘) לקדם את שחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה“ב, זאת בעיקר על רקע חשיפת תוכנית הריגול האמריקאית נגד ישראל, מסוף השבוע האחרון.

שקד טענה כי ”הגילויים האחרונים על מעשי הריגול והיירוט של ארה"ב כלפי בת בריתה- ידידתה, ישראל, צריכים להצית נורת מוסר אדומה אצל כל בר דעת“. לדבריה, ”בכל מערכת יחסים ידידותית בין שתי מדינות צריכה להתקיים הדדיות. לא ייתכן שבעוד שיונתן פולארד מרקיב בכלא אמריקני עשרות שנים על מעשה ריגול, אשר נתפס על ידי ראשי הממשל בארה"ב כמעשה בלתי יסולח, אנו נחשפים לקיומה של מערכת ריגול של ארה"ב כנגד ישראל ועוברים על כך בשתיקה“.

”דרישתה של ארה"ב כלפי ישראל, המגנה ריגול, צריכה להיות הדדית“, הוסיפה שקד, ”בוודאי ובוודאי לא לנהל יחסי מוסר כפול בהם כאשר צד אחד "חוטא" הוא מקבל עונש חסר פורפורציות, בעוד שמעשה דומה על ידי הצד השני נתפס כלגיטימי“.

שקד ציינה כי גם ד“ר לורנס קורב, תת שר ההגנה האמריקאי לשעבר, גינה היום את מעשיה של ארה"ב וכינה אותם "אבסורד" המחייב עכשיו יותר מתמיד את שחרורו של פולארד . "חוסר הפרופורציה של תקופת מאסרו של פולארד ומצבו הרפואי הרופף מחייבים בכל מקרה את שחרורו על פי כל קנה מידה של צדק". אמר. לדבריו, החדשות הנוכחיות מחייבות את שחרורו של פולארד ולו על מנת להסיר מארה"ב את "המבוכה המוסרית".

”אני קוראת לממשל האמריקאי לשחרר את יונתן פולארד מיידית ולעשות את המעשה“, סיכמה שקד.