שקד המליצה לרבלין על נתניהו: מאמינה שרה"מ יעמוד בהתחייבותו

יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד הגיעה לבית הנשיא, והמליצה להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה. "מאמינה שראש הממשלה יעמוד בהתחייבותו ויקים ממשלה לאומית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/03/15 15:22 ב בניסן התשעה

שקד המליצה לרבלין על נתניהו: מאמינה שרה"מ יעמוד בהתחייבותו
נעם מוסקוביץ. דוברות איילת שקד, צילום: נעם מוסקוביץ. דוברות איילת שקד

יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד הגיעה היום (א') לבית הנשיא, והמליצה בפני הנשיא ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה הבאה על בנימין נתניהו.

"אני מאמינה שראש הממשלה יעמוד בהתחייבותו לבוחר ויקים ממשלה לאומית כשהבית היהודי שותף בכיר וטבעי", אמרה שקד וטענה כי “38 חכים המליצו עד כה על ח״כ נתניהו, 24 על ח״כ בוז׳י הרצוג ו 13- (הרשימה המשותפת ) לא המליצו על אף אחד", אמרה שקד.

יחד עם שקד הגיעו גם השר אורי אריאל וחבר הכנסת לעתיד ינון מגל. "לא היה סיכוי ולא יהיה סיכוי לפילוג. אין מרד ולא יהיה. הכל המצאה של מספר כתבים, אנחנו סיעה מאוחדת", טען אריאל בפני כתבים לאחר מכן, בהמשך לטענות על פילוג אפשרי בסיעה. על פי הטענות, אריאל וסמוטריץ מאיימים להתפלג אם אריאל לא ימונה לשר.

''נתכנסנו כאן לאחר בחירות סוערות ורוויות מתח. אני קורא לכך שההידברות תחזור לדרך יחידה לתקשר בין אזרחי ישראל ונבחריה. העם הכריע בצורה ברורה. כל הדיבורים שנשמעו במהלך מערכת הבחירות על כך שראש הסיעה הגדולה ביותר הוא שמרכיב את הממשלה, היו ללא בסיס", אמר ריבלין.

מוקדם יותר הגיע גם יו"ר סיעת הליכוד זאב אלקין לבית הנשיא, והמליץ על מפלגתו להקמת הממשלה. "אני קורא מכאן לכל ראשי המפלגות, בוודאי אלה שמשייכים את עצמם למחנה הלאומי, להמליץ על נתניהו ולנהל מו״מ קואליציוני מהיר בלי משחקים פוליטיים וסחיטות. ישראל זקוקה כמה שיותר מהר לממשלה יציבה ומתפקדת ואני מצפה משאר סיעות הבית לגלות אחריות ולנהוג בהתאם לכך, אמר אליקין לאחר מכן.

"אין ספק שהנשיא צודק בדבריו והציבור אמר את דברו בצורה חדה וברורה. הבחירות הפעם היו במידה רבה אישיות בניסיון להגיד ״רק לא נתניהו״ והציבור אמר ״כן נתניהו״. על כן הליכוד ממליץ כמובן על בנימין נתניהו כמועמדנו לראשות הממשלה", הוסיף.