שקד בעפרה: מעולם לא השלנו את התושבים

יו"ר הבית היהודי ושרת המשפטים נועדו אמש עם מזכירות עפרה, התחייבו להעביר את חוק ההסדרה ולפעול לדחיית הריסת 9 הבתים ביישוב

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 06:45 ט בשבט התשעז

שקד בעפרה: מעולם לא השלנו את התושבים
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

השבוע אמורים תושבי תשעת הבתים בעפרה להתפנות מבתיהם. אמש (מוצאי שבת) הגיעו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ליישוב כדי לענות על חלק מהביקורת שהוטחה בהם בעקבות פינוי עמונה בשבוע שעבר.

שר החינוך ושרת המשפטים הגיעו לעפרה וביקשו להיפגש מזכירות היישוב וועד הפעולה. במהלך הפגישה הבהירו אנשי עפרה בפני נציגי הבית היהודי, את האכזבה הגדולה מכך שלא הצליחו למנוע את פינוי עמונה ולא הצליחו לגבש פתרון לתשעת הבתים ביישובם שעומדים בפני הרס.

השר בנט הבהיר שהוא יעמוד בכל התוקף על העברת חוק ההסדרה ופתרונות משפטיים משמעותיים עוד השבוע, ויפעל לסייע לבקשת הדחיה של משפחות 9 הבתים. ביציאתם מהפגישה זכו השניים לקריאות בוז וטענות קשות על פינוי עמונה.

[embed]

]

מוקדם יותר התראיינה השרה שקד בערוץ 2 ודחתה את האשמות חלק מחוגי הימין נגדה ונגד ראש מפלגתה, על חלקם בפינוי עמונה "השר בנט ואני מעולם לא השלנו אותם, דיברנו איתם בערב יום כיפור ואמרנו להם דברים ברורים. עשינו כל מאמץ להעביר את המתווה, עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ שהרשות המבצעת יכולה לעשות".

שקד התייחסה גם לחוק ההסדרה שצמפוי לעלות להצבעה השבוע, "הגיע הזמן שהימין ישלוט ובגלל זה אנחנו רוצים להעביר את חוק ההסדרה ביום שני. החוק הזה יסדיר מקומות רבים ביו"ש". שרת המשפטים לא התרגשה מאיומו של היועמ"ש כי לא יגן על החוק מול בגץ והתחייבה ש-"המדינה תיקח עורך דין פרטי והיועץ המשפטי של הכנסת יגנו על החוק".