שקד: ביבי משחרר מחבלים ופולארד נמק בכלא

פורום צירי השומרון של "הבית היהודי" נפגש עם ח"כ איילת שקד לדיון בנושאים הנוגעים לחיי ההתיישבות. ביחס לסוגיית גיוס החרדים אמרה שקד כי מפלגתה "מנעה את קריסת עולם התורה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/08/13 10:58 ט באלול התשעג

שקד: ביבי משחרר מחבלים ופולארד נמק בכלא

יו“ר סיעת ”הבית היהודי“ בכנסת, ח“כ איילת שקד, נפגשה השבוע עם פורום צירי ”הבית היהודי“ בשומרון. הפורום המונה למעלה מ-20 צירים מרחבי השומרון, מתכנס אחת למספר חודשים ודן במספר נושאים העומדים על הפרק וכן משמר את הקשר בין השטח לנבחרי התנועה.

במפגש עם שקד עלו מספר נושאים הנוגעים לחיי ההתיישבות ובין היתר דנו המשתתפים גם בסוגיית השיוויון בנטל, שחרור פולארד וסוגיית הבחירות המוניציפאליות.

יו“ר הפורום, דוידי בן ציון, אמר בנוגע לגיוס החרדים לצה“ל כי |החרדים רואים בהחלטה הזו כגזרת שמד, ולכן אנו צריכים לדאוג לכך שהבית היהודי יהווה כגשר בין עולם הרוחני לעולם המעשי וימתן את דרכה של מפלגת יש עתיד בנושא“. שקד טענה בתגובה כי ”‘הבית היהודי‘ רואה בחרדים כאחים, אך יחד עם זאת הפער בין מה שמוצג בתקשורת החרדית לבין המציאות רחוק“.

היא הוסיפה בעניין היחסים בין הציונות הדתית לחרדים ואמרה: ”אני כיו״ר הסיעה וחבריי לסיעה דאגנו לבטל או לכל הפחות לקצץ בגזרות שרצה שר האוצר להטיל עליהם. ביטלנו את הגזרה שתמנע מתן סבסוד למעונות היום, ביטלנו את הגזרות שתוכננו להעלאת המיסוי בארנונה, והכי חשוב העברנו כספים במסגרת הסכמים קואליציוניים לישיבות החרדיות וזאת בכדי שלא יקרוס עולם התורה“.

לסוגיית שחרור פולארד התייחסה ח“כ שקד בכך שאמרה "רה"מ משחרר רוצחים ללא שום תמורה ואנו נאלצים לשלם עם המחיר הכבד של פולארד שנמק בתאו". שקד הוסיפה בעניין זה ואמרה "ששווה לשקול דרך פעולה אקטיבית יותר הנוגדת את דרכה של העמותה למען פולארד שבוחרת לנקוט במהלכים שקטים מאחורי הקלעים".

אך הנושא הבוער שהעלה חבר הפורום, אריאל וייס, המתמודד על ראשות מועצת אלקנה מטעם הבית היהודי, הוא נושא הבחירות המוניציפליות. וייס, הביע תמיכה ביו״ר המפלגה, חה"כ נפתלי בנט ובמזכ״ל התנועה, ניר אורבך, על חיזוק המועמדים ברשויות, אך יחד עם זאת הביעו חלק מחברי הפורום טענות קשות נגד הגמגום הנמשך ברשויות שונות מה שגורם לתחושה של אי נוחות ופיצול בקרב ערים שונות.

דובר הפורום, אלחנן סבתי מיקיר, סיכם את הפגישה כחיובית מאוד ואמר לכיפה כי ”הוצגו בפני ח“כ שקד, מספר נושאים הנוגעים ספציפית לחיי האזרחים בשומרון, זריקות בקבוקי התבערה ויידויי האבנים הנמשכים בצירים ואף הועלתה בפני חה"כ שקד האפשרות לעגן בחוק את נוהל הפתיחה באש במצבים אלו. חוסר בקווי התחבורה הציבורית המופעלת בשומרון כתוצאה מעומס של נוסעים ועיכובי הבנייה הנמשכים בישובים, שקד הבטיחה שהנושא יגיע לפתחם של מי שאמונים על כך“.