שקד : "בטלו את החוק הגזעני של פסק דין מוות למוכרי קרקעות ליהודים"

"חוק גזעני, זה בושה לספר החוקים של הרשות הפלשתינית" לדברי שרת המשפטים לולא החוק הקובע גזר דין מוות לפלסטיני המוכר קרקע ליהודים היה ניתן לפתור מקרים כמו עמונה ברכישה ופיצוי גבוה לבעל הקרקע

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 13/12/16 08:06 יג בכסלו התשעז

שקד : "בטלו את החוק הגזעני של פסק דין מוות למוכרי קרקעות ליהודים"
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

הבכיר הפלסטיני, אליאס זנאנירי המשמש כסגן ראש הוועדה הפלסטינית לקשר עם הציבור הישראלי, פנה אל שרת המשפטים, איילת שקד, בועידת ישראל לעסקים 2016, של עיתון "גלובס", והתלונן על "גזילת הקרקעות" שהתרחשה לטענתו במקרה עמונה. "בית הדין הגבוה לצדק בישראל קבע ב-1997 שהבנייה היא בכלל לא חוקית, שהפקעת השטח לא הייתה חוקית. 20 שנה עברו ושום דבר לא קרה. אם מדינה כמו ישראל, שאומרת כל הזמן שהיא מכבדת את שלטון החוק, ושלטונות החוק לא מחזירים לי את האדמה, מה אני כפלשתיני יכול לעשות? איזו תשובה את יכולה להציע?"

"יש לי שני דברים להגיד לך" ענתה שקד. "אחד שממשלת ישראל תכבד את פסק הדין, ושתיים כפלשתיני אתה יכול לשכנע את הרשות הפלשתינית שתמחק מספר החוקים שלה את החוק המביש, המזה והגזעני שאסור למכור קרקעות ליהודים ושיש עונש מוות למי שמוכר אדמות ליהודים".

לאחר שנקראו קריאות נגד דבריה מהקהל הוסיפה שרת המשפטים כי "זה מאוד קשור. החוק הזה הוא חוק גזעני, זה בושה לספר החוקים של הרשות הפלשתינית. אם הוא לא היה קיים היה אפשר לפתור מקרים כאלה ברכישה וככה גם בעל הקרקע היה נהנה, כי יש- ואני אומרת לך מידיעה- הרבה בעלי קרקעות שכן רוצים למכור במקרים כאלה". שקד אמרה כי הפלסטינים היו מקבלים עבור הקרקעות "סכומים מאוד גבוהים.הם היו מקבלים פיצוי מאוד יפה. רק שהם מפחדים למכור כי יש עונש מוות".