"שערי משפט" התגייסו למען "צהר"

בעקבות סגירת מיזם הנישואין של הארגון, החליטו הקליניקות המשפטיות של המכללה להתגייס למאבק משפטי נגד משרד הדתות. "מי קובע למי מותר לערוך חופות בישראל?"

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/11 19:16 יב בחשון התשעב

"שערי משפט" התגייסו למען "צהר"

הקליניקות המשפטיות של מכללת "שערי משפט" התגייסו למאבק ארגון רבני "צהר", בעקבות ההחלטה לסגור את מיזם הנישואין בחינם שהוביל הארגון בשנים האחרונות. במכללה החליטו ללוות את העניין מבחינה משפטית ולסייע ל"צהר" במאבקם נגד משרד הדתות.

כבר היום (ד') פנו הקליניקות לשר הדתות יעקב מרגי ולרב הראשי יונה מצגר בבקשה לדעת האם קיימות ברבנות הנחיות המונעות מרב של ארגון רבני "צהר" לערוך חופות ובמידה והן קיימות, האם הנחיות אלה מוחלות בשווה גם על אדמו"רים ועל ראשי ישיבות חרדיות, ומהי הפרוצדורה שהם עוברים בבקשם לערוך חופה.

פנייה זו נעשתה לאחר שנודע ל"שערי משפט" כי זוג שפנה לאחת מלשכות הרבנות בארץ בבקשה להירשם לנישואין, ביקש שאחד מרבני "צהר" יערוך את חופתם אך הופתעו לגלות כי הרבנות לא מאפשרת להם לעשות כן וזאת למרות שאותו רב הוא דמות רבנית ידועה ומוכרת, בעל כושר לרבנות עיר, וזכה להשיא עשרות זוגות עד כה ברחבי הארץ.

את המכתב העביר בשם המכללה ד"ר אביעד הכהן, דיקאן "שערי משפט", אשר כתב לשר הדתות ולרב הראשי כי "ככל שידוע למרשיי, המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל אינה מונעת מראשי ישיבות ואדמו"רים להשיא את תלמידיהם, והם אינם נדרשים לקבל "תעודת יושר" מראש מהרבנות הראשית או מי מטעמה. מרשיי אינם יודעים מדוע זה יהיה סמוק דמם של אותם רבנים, חשובים ככל שיהיו, מדמם של רבני "צהר", ומדוע תימנע זכות זו מהם".

עוד תוהה הכהן על הנוהל המקובל מבחינת עריכת חופות של הרבנות הראשית. "מרשיי מבקשים לדעת מהם הקריטריונים שלפיהם אתם קובעים מי כשיר לערוך חופה ומי לא, האם יש רשימה מסודרת של רבנים הכשירים לערוך חופות בישראל, ומהו הבסיס המשפטי להנחיות אלה (במידה והן קיימות), מי קבע אותן ומתי".