ש"ס מינתה מנכ"ל לבתי הדין הרבניים במחטף, בעקבות עתירה המינוי בוטל

בעקבות עתירה של ארגוני נשים הודתה המדינה כי נפלו פגמים במינוי עו"ד שמעון יעקובי לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, וכי המינוי בוטל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/15 21:11 ז באב התשעה

ש"ס מינתה מנכ"ל לבתי הדין הרבניים במחטף, בעקבות עתירה המינוי בוטל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המדינה השיבה היום (ה') לעתירת ארגון נעמת, מבוי סתום וויצו שעתרו לבג"צ בבקשה למתן צו ביניים לביטול מינוי של עו"ד שמעון יעקובי למנכ"ל בתי הדין הרבניים, זאת עד אשר תינתן הזדמנות אמיתית לנשים להציג מועמדות לתפקיד, וקבעה כי המינוי יבוטל.

במסגרת עתירה שהוגשה ב-2014 לבג"צ מטעם נעמת ויצו ומבוי סתום בבקשה לדחות מינויו של מנכ"ל חדש לבתי הדין הרבניים, במקום הדיין הרב דייכובקי שסיים את תפקידו באוגוסט אותה השנה, הגישו העותרות בקשה לצו ביניים לאחר שגילו כי עו"ד שמעון יעקובי מונה מאחורי גבן ובניגוד להחלטת בית משפט, למנכ"ל בתי הדין הרבניים. הערב כאמור הודתה המדינה כי נפלו פגמים מהותיים במינויו וביטלה את המינוי.

עו"ד גלי עציון, יועצת משפטית ארגון נעמת: "ה"המחטף" של המשרד לשירותי דת, למנות מנכ"ל זמני לבתי הדין הרבניים , כאשר תלויה ועומדת עתירה ל]תיחת התפקיד גם לנשים, הוא חמור מאד. אנחנו שמחות שהמדינה הבינה את גודל המחדל ומודה כי במינוי נפלו פגמים מהותיים והוא בטל ".

יו"ר ארגון 'נעמת' גליה וולוך: "אין ספק שהחלטת המדינה לביטות מינוי של שמעון יעקובי למנכ"ל בתי הדין הרבניים היא הצהרה ברורה לכך שלא ניתן למנוע מאישה לכהן בתפקידים ציבוריים. לצערי גם היום בשנת 2015 קיימים תפקידים בהם לא יכולות לכהן נשים וחבל שאנו נדרשות להגיע עד לפתחו של בית המשפט במטרה שיאשר את צדקתנו פעם אחר פעם. אנו בארגון נעמת נמשך לעמוד בחזית המאבק למען השוויון בין אם מדובר בדובר במגזר הפרטי או הציבורי"

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "אנו מצפות מבית המשפט העליון לקבוע באופן ברור, בדומה לקביעתו בעניינה של אליס מילר, שתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים פתוח גם בפני נשים. לא יעלה על הדעת שתפקיד ציבורי יהיה חסום בפני נשים, במיוחד תפקיד החולש על כל תחומי המעמד האישי ומשפיע על חייהם של נשים וילדים רבים כל כך בישראל. נוכחות נשים בהנהלת בתי הדין הרבניים תהווה איזון הולם לחוסר הצדק הקיים כיום בבית הדין הרבני שמדיר את הנשים מהיכלו ותבטיח את מעמדן וזכויותיהן".

עו"ד בתיה כהנא דרור, העותרת: "אני מקווה שבית המשפט יאמץ את ההזדמנות ההיסטורית, יבטל את ההפליה, ויאפשר לנשים להשתלב בממסד הדתי בתפקידים בכירים, מה שעשוי להוביל לתחילת שינוי במערכת בתי הדין. .

ביום שני בבוקר עתיד להתקיים דיון בעתירה עצמה, בהרכב המשנה לנשיא רובינשטין, השופטים חיות ופוגלמן