ש"ס הגישה את "חוק עמאר"

החוק מבקש להאריך את כהונתו של הרב הראשי הספרדי המכהן, הרב שלמה עמאר. בש"ס טוענים כי החוק מעוגן בהסכם הקואליציוני בין "הבית היהודי" לליכוד - מה שיקשה על המפלגות שלא לתמוך בחוק

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/05/13 15:23 כא בסיון התשעג

ש"ס הגישה את "חוק עמאר"
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

לאחר שקרס ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן, להרצה משותפת של הרב יעקב אריאל והרב שלמה עמאר לרבנות הראשית, החליטו היום (ה‘) בש“ס להגיש את ”חוק עמאר“ באופן עצמאי, כדי לנסות ולהאריך את כהונתו של הרב הראשי הספרדי המכהן.

את ההצעה הגיש ח“כ אברהם מיכאלי מש“ס. על פי החוק, הרב הראשי הנוכחי להתמודד לקדנציה נוספת כרב הספרדי הראשי של מדינת ישראל. הליכוד-ביתנו אמורה לתמוך באופן עקרוני בחוק ולסייע בהארכת כהונתו של הרב עמאר, יחד עם ש“ס. גורמים בש"ס אומרים כי החוק מעוגן בהסכם הקואליציוני בין 'הליכוד ביתנו' ו'הבית היהודי', מה שיקשה על שתי המפלגות שלא לתמוך בחוק.

בתוך כך, אתר האינטרנט החרדי ”כיכר השבת“ דיווח כי הרב עובדיה נפגש היום עם יו“ר ש“ס, אריה דרעי, וביקש ממנו לפעול נגד מינויו של הרב דוד סתיו לרבנות הראשית. הרב עובדיה צוטט כאומר לדרעי: ”אני מבקש ממך שתשתמש בכל הכישרונות שלך ובכל הקשרים שלך על מנת למנוע את בחירתו של הרב סתיו לרב הראשי לישראל, מדובר בהרס עולם הרבנות. לא מספיק רק להתנגד לו, צריך גם להילחם שלא ייבחר“.