ש"ס בגדה ברב עמאר ובעטה אותו מלשכת הרב הראשי

עידן דרעי: יו"ר ש"ס הודיע לרב עמאר כי המפלגה לא תתמוך בחוק המאפשר לו להתמודד על כהונה נוספת. הסיבה: בש"ס זעמו על כך שאנשיו של הרב עמאר פעלו למענו מול הליכוד והבית היהודי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/06/13 21:10 ד בתמוז התשעג

ש"ס בגדה ברב עמאר ובעטה אותו מלשכת הרב הראשי
יחצ, צילום: יחצ

מפלגת ש“ס החליטה היום (ד‘) ”לקבור“ בשקט את ”חוק עמאר“ שאושר רק היום בועדת הפנים של הכנסת, כך שהרב הראשי הספרדי המכהן, הרב שלמה עמאר, יסיים את תפקידו בעוד כחודש.

גורמים בתנועה תרצו את המהלך בכך שהרב עובדיה יוסף הורה כביכול לפעול נגד מועמדותו של הרב דוד סתיו ולאחר שהרב הראשי עמאר הגיע ל“דיל“ עם ”הבית היהודי“ אשר משפר את סיכוייו של הרב סתיו - החליט לפעול נגדו. בש“ס כעסו על כך שגורמים בסביבתו של הרב עמאר ”העזו“ להפגש עם אביגדור ליברמן מ“הליכוד-ביתנו“ ועם גורמים בבית היהודי. כשבש“ס הבינו כיצד אנשיו של הרב עמאר חיברו בין ”הבית היהודי“ ל“ליכוד-ביתנו“ כדי להעביר את ”חוק עמאר“ - הם החליטו להפיל את המהלך כולו.

בשיחה שהתקיימה בין דרעי לרב עמאר ודווחה ב“כיכר השבת“, אמר דרעי לרב הראשי כי לא יהיה מצב בו ש"ס תתמוך בתהליך שהרב דוד סתיו ייבחר בניגוד לדעת הרב עובדיה: "זה דעתו של מרן, אם כבודו חושב משהו אחר שכבודו ישוחח עם הרב עובדיה, אני עושה כל מה שמרן אומר".

לאחר עידן הרב עמאר ולאחר כישלון החוק, בסביבתו של הרב שמואל אליהו מזהים הזדמנות נוספת לפרוץ דרך ולנסות וליצור תקדים למינויים של שני רבנים ראשיים מהציונות הדתית. על אף הסיכומים שהיו קיימים בין הרב עמאר לבין "הבית היהודי", בשלב זה לא מסתמן כיצד הפלת החוק פוגעת בסיכוייו הגבוהים והיציבים של הרב דוד סתיו להתמנות לרב הראשי האשכנזי.