שנת מאסר לאזרח שזייף תעודות כשרות

בית משפט השלום ברחובות פסק שנת מאסר והטיל קנס על אזרח שזייף תעודות כשרות וסיפק אותן לבעלי עסקים אשר סירבו לרכוש תעודות כשרות חוקיות מהרבנות המקומית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/06/13 08:24 ה בתמוז התשעג

שנת מאסר לאזרח שזייף תעודות כשרות
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

זייפת כשרות? תתכונן לשנת מאסר: בית משפט השלום ברחובות פסק השבוע 12 חודשי מאסר למנשה בלקר, שזייף תעודות כשרות והטעה לקוחות בנוגע לכשרויות מוצרים. את תעודות הכשרות המזויפות סיפק לבעלי עסק שסרבו לרכוש תעודות כשרות מהרבנות בעיר.

על פי פסק הדין, בלקר פעל כמערך כשרות עצמאי, בו במשך כל שלושה חודשים הגיע לביקורת בעסקים להם העניק תעודות כשרות מזויפות. ”עבירות של זיוף תעודות כשרות יש בהן כדי להטעות את הציבור, להונות אותו, לרמות אותו, לגנוב את דעתו ולהכשיל אותו", כתבה השופטת והוסיפה כי "עוד יש להתחשב בקביעת מתחם העונש בערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה, במקרה דנן הערך שבו עסקינן, הוא הרצון והחובה להגן על זכויותיהם של מי שמקפידים בענייני כשרות, לבל יוטעו ויוכשלו על ידי בעלי עסקים שיציגו בפניהם מצג שווא בדבר כשרות המזון שהם מוכרים ובכך הם שמים מכשול בפני עיוור, שכן על נקלה אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בעסק שמצוי תחת פיקוחה של הרבנות הראשית ושהאישורים שמוצגים בבית העסק ניתנו על ידי מי שמוסמך על ידי הרבנות לעשות זאת".

את מידת חומרת העונש נמקה השופטת בין השאר בשל העובדה כי "מידת הפגיעה בערך היא גדולה, שכן מן הסתם, לא רק אנשים דתיים עלולים להיפגע מהצגת התעודות והאישורים הכוזבים והמטעים האלה, משום שגם אנשים שאינם דתיים במובן המקובל של המילה, אלא רק שומרי מסורת ו או שומרי כשרות, עלולים להיפגע".

זו אינה הפעם הראשונה שמגיע בלקר לבית המשפט בעבירות של מרמה וזיוף מסמכים. בעקבות כך פסקה השופטת לבנה צבר 12 חודשי מאסר, בהם שלושה חודשים על עבירות זיוף תעודת כשרות ותשעה חודשים נוספים על עבירות קודמות שביצע, עליהם הוטל עליו מאסר על תנאי. בנוסף קבעה השופטת כי על בלקר יהיה לשלם קנס של 10,000 שקלים.