שנלר נגד גלאון: מסיתה נגד ישיבות ההסדר

ח"כ שנלר תקף את עמדתה של ח"כ גלאון, לפיה יש לסגור את ישיבת "ניר" בשל מעצר הרב ליאור: "דבריה הם הסתה, אם לא הייתה לא חסינות הייתי דורש חקירה"

חדשות כיפה אורי פולק 29/06/11 11:21 כז בסיון התשעא

שנלר נגד גלאון: מסיתה נגד ישיבות ההסדר
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

ח"כ עתניאל שנלר טוען כי ללא חוק החסינות היה דורש את חקירתה של ח"כ זהבה גלאון, זאת על הסתה בגנות ישיבות ההסדר. ח"כ שנלר מתייחס בכך למכתבה של ח"כ גלאון לשר הביטחון, אהוד ברק, בו היא קרה להוציא את ישיבת ההסדר "ניר" בקריית ארבע מתוכנית ההסדר, זאת בשל חקירת המשטרה נגד ראש הישיבה, הרב דב ליאור.

במכתבה ציינה ח"כ גלאון כי "התנהלותו של הרב ליאור וסירובו להתייצב לחקירת משטרה בחשד להסתה פוגעת בעקרון "מרות המדינה". אדם העומד בראש ישיבת הסדר אמור לייצג את ערכי מדינת ישראל ולא לקדם הקמת מדינה בתוך מדינה".

בהתייחס לדברים אומר ח"כ שנלר כי "על אף דעתי החד משמעת כי כולם שווים בפני החוק, דבריה ומכתבה של ח"כ גלאון הינם הסתה שללא חוק החסינות הייתה דורשת חקירה, שכן חיילי ההסדר לצד עמיתיהם חובשי הכיפות הסרוגות תורמים לביטחונה וחוסנה של המדינה לא פחות מהציבור אותו מבקשת גלאון לייצג".

עוד הוסיף ח"כ שנלר כי "בטרם תבקש לסגור מוסדות ציוניים המחנכים למסירת נפש תלמידיהם למענן המדינה, יש בחובתה לדרוש בדיקת מוסדות אקדמיים הקוראים תיגר על הציונות והמדינה לרבות הימנעות משירת התקווה בטקסיהם הרשמיים במוסדות הנתמכים ע"י המדינה. ספק אם ח"כ גלאון תדרוש זאת שכן ע"פ השקפת עולמה חופש הביטוי האנטי ציוני והאנטי ישראלי האקדמי גובר על הערכים היהודיים והאינטרסים הציונים של המדינה".