שני פצועים בפיגוע בסניף רמי לוי במישור אדומים

מחבל נכנס לסופרמקרט 'רמי לוי' באזור התעשייה מישור אדומים ודקר שניים מהקונים. מאבטח במשרד ראש הממשלה שהיה במקום ירה במחבל ונטרל אותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 16:37 יא בכסלו התשעה

פיגוע דקירה בסניף רמי לוי במישור אדומים. מחבל נכנס לסניף והחל לדקור לקוחות במקום. אחד הקונים, מאבטח שהיה במקום, הגיב במהירות וירה במחבל. שני אזרחים שנדקרו נפצעו באורח בינוני, המחבל נפצע באורח קל עד בינוני. כוחות מד"א, צבא ומשטרה הוזעקו למקום וטיפלו בפצועים. שני חשודים נעצרו בידי השב"כ בחשד שסייעו למחבל. עובד בחנות נעצר לחקירה.

על פי עדויות מהשטח, המחבל ניגש לקונים במקום והחל לנסות ולדקור אותם. תושב מעלה יריחו, פרמדיק שהיה במקום, רץ אליו ובלם אותו במשך דקות ארוכות. לאחר מכן, אחד הקונים, מאבטח במשרד ראש הממשלה, נטרל את המחבל בעזרת ירי לעבר גפיו התחתונות.

מדובר על סניף מוכר ופופולרי של רשת הסופרמרקטים 'רמי לוי', שנחשב כסמל לדו קיום. מדי יום נכנסים מאות קונים, יהודים וערבים ומבצעים קניות בסניף. גורמי ימין התריעו במהלך השנים כי סניפים בהם רוכשים גם פלסטינים, כגון בשער בנימין ובצומת גוש עציון, עלולים להיות מטרה נוחה למחבלים שינסו לפגוע ביהודים. כעת, כפי הנראה, חששם התאמת.

רמי לוי, בעל רשת הסופרמרקטים התראיין לערוץ 2 ואמר "השומר שלנו ירה במחבל, אבל אולי הוא לא נהרג. אני לא יודע אם זה בתוך הסופרמרקט או בכניסה. יש שני פצועים שם. אנחנו נערכים בהתאם לחוק. אם זה היה במישור אדומים זה יכול להיות בתל אביב. זה לא עובד שלנו זה מחבל שבא מבחוץ. אנחנו מקבלים הנחיות ובהתאם אליהן אנחנו פועלים. צריך שומרים בשטח ויש שומרים בשטח ובחוץ. לאורך כל האינתיפאדה לא היה כאן שום דבר. נסיק מסקנות".

אריאל בן דוד מתנדב איחוד הצלה שהיה במקום בעת הפיגוע "הייתי בחנות סמוכה ושמעתי צעקות כי יש מחבל בסניף רמי לוי ואף נשמעו קולות ירי, נכנסתי למקום וראיתי כי בסמוך לקופות נדקרו מספר לקוחות ששהו בחנות, הענקתי טיפול רפואי ראשוני לשני נפגעים מדקירה בפלג גוף עליון שהיו בהכרה מלאה, המחבל נוטרל לאחר שאחד הלקוחות שעובד כמאבטח היה בסמוך וירה לעברו".

"הפיגוע היה בתוך הסניף סמוך לקופות, אני ומתנדבים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לשני נפגעים מדקירה בפלג גוף עליון שהיו בהכרה מלאה, המחבל נוטרל ונעצר ע"י המשטרה, אין ספק כי מדובר בנס שלא היו נפגעים נוספים", מספר משה לוי מתנדב איחוד הצלה.

[embed]

]

ביום שני האחרון הגיעה מחבלת לצומת גוש עציון ודקרה ישראלי שהיה במקום. חיילי חטיבת כפיר שנמצאים במקום דרך קבע הגיבו בירי לעבר המחבלת והיא נפצעה באורח קשה מאוד. האזרח שנפגע נפצע באורח קל בכתפו. הוא מסרב להתפנות לבית החולים ומטופל במקום על ידי כוחות מד"א. מדובר במחבלת תושבת הכפר בית פג'אר הנמצא סמוך ביותר לצומת גוש עציון, שהייתה בעבר במעצר בישראל. מצבה של המחבלת יוצב בשטח, והיא הועברה לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה מאוד.

בשבוע האחרון נרשמה עליה בניסיונות הדקירה של חיילים ביהודה ושומרון. הבוקר (ב') עצרו לוחמי משמר הגבול צעיר בן 18 תושב שכם, שהגיע סמוך לשעה 8:00 למחסום תפוח עם סכין על גופו. הפלסטיני נצפה על ידי לוחם מג"ב בתצפית והתריע על חשד למחבל, בעקבותיו נעשה חיפוש על גופו והסכין נמצא. בסיום תחקור נלקח הפלסטיני לחקירה בשב"כ. ביום שישי האחרון נתפסה פלסטינית עם סכין על גופה סמוך למערת המכפלה. מחקירתה עולה כי ביקשה לדקור את החיילים שהיו במקום.

ביום שישי לפנות בוקר אירע כ-20 קילומטרים מהמקום, סמוך לקרית ארבע, פיגוע ירי שהסתיים בנס בשלום. סמוך לשעה 1:00 נורה צרור יריות לעבר רכבו של מנכ"ל 'ראש יהודי' ישראל זעירא סמוך לתחנת הדלק של חברת פז בכניסה לקרית ארבע. היריות פגעו בדלת הנהג אך כאמור בדרך נס לא פגעו בזעירא שנהג ברכב. בפוסט בפייסבוק שפרסם לאחר האירוע כתב זעירא "נס גדול קרה לנו הערב! ליד תחנת דלק קרית ארבע צרור יריות נורה אלינו לרכב וברוך השם 2 חורים בדלת נהג בלבד. תודה לקב"ט למח"ט ולמשטרה שכולם הגיעו במהירות ויצאו לתפוס המחבל".

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה משמעותית בניסיונות לבצע פיגועים במתווים שונים, בהם גם ירי ביהודה ושומרון, כשחלקם הגדול לא מגיעים לתקשורת הכללית. ביום חמישי האחרון דווח גם על ירי בשומרון שהסתיים ללא פגעים או נזק.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368