שני עובדים במועצה הדתית בחיפה הושעו מתפקידם

בעקבות הפרסום על תהליך רישום כוזב לנישואין שהתבצע דרך רבנות חיפה, הוחלט להשעות את ראש מחלקת הנישואין בעיר מתפקידו, יחד עם עובד נוסף

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 12/04/16 09:25 ד בניסן התשעו

שני עובדים במועצה הדתית בחיפה הושעו מתפקידם
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

לאחר פרסום הרישומים הכוזבים לנישואין שהתבצעו ברבנות הראשית שבחיפה, הוחלט להשעות את ראש מנהל מחלקת הנישואין בעיר ועובד נוסף, שכשלו בתפקידם.

מהתחקיר עלה כי יותר מ-100 זוגות מאזור חיפה שנרשמו לנישואים בחודשיים האחרונים דרך ארגון הרבנים נתקלו בטענות שקריות שונות מצד הרבנות - למשל, שהם לא יהודים, שהתחתנו כבר בעבר, או שהם בכלל ממזרים.

בעקבות הפרסום גם נפתחה חקירת משטרה שעדיין מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה. במסגרת החקירה נחקרו כמה מעובדי המועצה הדתית בחיפה, וכן תושאלו גם בכירים במשרד לשירותי דת.

גורם במשרד לשירותי דת מסר כי ההחלטה להשעות את העובדים היא של נציב שירות המדינה לאור הכפפת חוקי המשמעת של שירות המדינה על עובדי המועצות הדתיות. המשרד לשירותי דת ליווה את ההליך לכל אורכו ושיתף פעולה עם רשויות החוק הנוגעות בדבר.

עו״ד עודד פלוס מנכ״ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל ציין: ״מבחינתנו הדבר מבטא מגמה לטפל בבעיות חריגות שמוציאות את דיבת שרותי הדת בישראל באופן לקוי ופוגמות בעשייה המבורכת שנעשית בעצם ימים אלה בנושאים רבים ומגוונים״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן