שני מתיישבים נעצרו בחשד לביצוע "תג מחיר"

השב"כ עצר שניים מתושבי יצהר ואלון מורה בחשד לביצוע פעולות נקם נגד פלסטינים באזור יהודה ושומרון. בשב"כ אישרו כי המתיישבים נחקרים בשלב זה

חדשות כיפה אורי פולק 07/08/11 17:51 ז באב התשעא

שני מתיישבים נעצרו בחשד לביצוע "תג מחיר"
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

שני מתיישבים מיצהר ואלון מורה נעצרו היום (א') בשעות הצהריים על ידי שירות הביטחון הכללי, זאת בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים, באזור השומרון ובמהלך החודשים האחרונים - כך דווח לכיפה על ידי עמותת "חננו".

כלב בלנק (22), תושב יצהר, נעצר על ידי השב"כ באזור מחלף גהה, זאת לאחר שלפני כשבוע הוצא נגדו צו הרחקה משטחי יהודה ושומרון. על פי הדיווח, בלנק נסע ברכב ובו ארבעה תושבי יצהר נוספים כשנעצר. השב"כ עצר, בנוסף, תושב נוסף מאלון מורה, בן 16, בעת ששהה בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "השניים נעצרו על רקע חשד למעורבות בפעילות אלימה וחשאית כנגד רכוש פלסטיני". בשניים נחקרו על ידי השב"כ בתחנת המשטרה בפתח תקווה. ארגון "חננו", המייצג משפטית את המתיישבים ביהודה ושומרון העומדים בפני חקירות על רקע לאומני, מעניק להם ייעוץ משפטי בשעה זו.

כפי שדווח בכיפה, בשבוע שעבר הורחקו 12 מתיישבים משטחי יהודה ושומרון באמצעות צווים מנהליים שהוצאו על ידי מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, זאת על רקע מודיעיני הקושר אותם לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים.

במערכת הביטחון לא עשו שימוש בחלוקת צווי הרחקה מנהליים מאז תקופת ההתנתקות, אז הורחקו 24 מתיישבים ממוקמות שונים. בהתיישבות זעמו על כך שמדובר בעליית מדרגה ביחס אל המתיישבים, כל זאת על רקע אירועי ספטמבר ובראשם החשש במערכת הביטחון כי אם תוכרז מדינה פלסטינית חד צדדית, יפעלו פעילי ימין כדי לעורר גל של פעולות מחאה אלימות ביהודה ושומרון.

בעקבות הוצאת הצווים אמר ח"כ אורי אריאל לכיפה כי "גירוש איננו הליך מוכר בדין הפלילי בישראל, והוא מהלך פחדני של הפרקליטות. אני קורא לפרקליטות לחקור חשודים, וככל שיתבססו חשדות - להגיש כתבי אישום בהליך המקובל, זאת במקום לגרש אנשים מביתם ללא משפט".