שנה לפרויקט הדרכת הזוגות של צהר: "פונים לא רק לחילונים"

במסגרת הפרויקט נפגשים זוגות צעירים עם זוג מדריכים נשואים שהוכשרו להדרכה הלכתית למשפחות צעירות. עיקר הפונים הם זוגות מבוגרים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/04/13 16:29 כח בניסן התשעג

שנה לפרויקט הדרכת הזוגות של צהר: "פונים לא רק לחילונים"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

ארגון רבני ”צהר“ מציין היום שנה לפרויקט הדרכת הזוגות שמוביל הארגון, במסגרתם נפגשים זוגות צעירים עם זוג מדריכים נשואים, שהוכשרו לכך, במטרה להכיר לזוגות הטריים את המשמעויות ההלכתיות של החיים יחד.

על פי נתוני הארגון, עשרות רבות של זוגות כבר עברו הדרכה דרך הפרויקט החדשני כשרבים מהם הינם זוגות שאחד מהם איננו שייך למגזר הדתי. מדובר בחלק מפרויקט 'טובים השניים' הקיים כבר קרוב לעשור ושמציע סל של שירותים, המרכזי שבהם הוא "הדרכת כלות" לכלה דתייה בדרך המיוחדת של "צהר".

עיקר הפונים הינם זוגות מבוגרים שלא קשורים לישיבות או לאולפנות (צילום: יחצ)

"עיקר הזוגות המגיעים להדרכה זוגית הינם בגילאים מבוגרים יחסית וכבר אינם שייכים לישיבה או לאולפנה, שם מקובל שהרב או המורה מדריכה את הזוגות. במיוחד כשאחד מבני הזוג לא דתי ההדרכה הזוגית מאפשרת דיון משמעותי על הזוגיות שנרקמת“, מסבירה לאה כרמי, רכזת הפרויקט.

ב“צהר“ מציינים כי הפרויקט הינו חלק ממספר פרויקטים של הארגון המיועדים למגזר הדתי, חלקם מיועדים לרבנים מכהנים או לרבנים שבדרך העוברים השתלמות והכשרה, וחלקם מיועדים לצבור הדתי. בין היתר מזכירים בארגון את המוקד הטלפוני לשאלות הלכתיות, כנס שנתי להורים ומחנכים ועוד.