שנה לאחר סגירת הישיבה הגבוהה בנתניה תיפתח ישיבה חדשה במקום

לדברי יוזמי הישיבה, המקום צפוי להוות 'בית מדרש לאורו של מרן הרב קוק'. לפני שנה נסגרה הישיבה הגבוהה בעיר בעקבות קשיים כלכליים. בראש הישיבה יעמוד אחד הר"מים לשעבר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/14 15:11 כג באדר ב'

שנה לאחר סגירת הישיבה הגבוהה בנתניה תיפתח ישיבה חדשה במקום
יהודה בן חמו, צילום: יהודה בן חמו

שנה בדיוק לאחר סגירתה של הישיבה הגבוהה בנתניה, עקב קשיים כלכליים, צפויה להיפתח ישיבה חדשה בצפון העיר.

כזכור, לפני שנה דווח ב'כיפה' כי הישיבה הגבוהה בעיר, אשר ייסד הרב מרדכי אליהו זצ"ל, תיסגר עקב קשיים כלכליים קשים. בשנים האחרונות סבלה הישיבה ממצוקת תלמידים, כשבשנה האחרונה למדו בה רק 14 תלמידים ואברכים. כמו כן נקלעה הישיבה לחובות כלכליים בגובה מאות אלפי שקלים.

בחודשים האחרונים פועלים רבנים להקמת ישיבה חדשה 'לאורו של מרן הרב קוק זצ"ל' וכעת נודע כי היא תיפתח בשנה הבאה בברכתם של הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון ורב העיר נתניה הרב דוד שלוש. "עירנו נתניה, עיר גדולה לאלוקים, וב"ה הגיעה לממדים מרשימים מבחינת מספר התושבים והשטח עליו היא משתרעת. יש בה ב"ה ריבוי תורה, תלמידי חכמים, בתי מדרש ובתי כנסיות כ"י. עם כל זה מורגש מזה שנים רבות הצורך לחזק בה גוון חשוב בעולמה של תורה: בתי מדרש המוארים מתורתו של מרן הרב קוק זצ"ל".

בראש הישיבה יעמדו הרב אברהם לוי, רב קהילת "משכנות נריה" באלעד והרב הלל טויטו, רב קהילת "עלית שבטים" בשכונת פרדס הגדוד שבצפון נתניה, שניהם בוגרי ישיבת "מרכז הרב" ו"הר המור". הרב טויטו אף שימש כר"מ בישיבת נתניה שנסגרה לפני שנה.

היוזמים מבקשים לפנות לבחורים ואברכים שכבר עשו כברת דרך בלימוד, הרוצים להעמיק בלימודם. "תכנית הלימוד תהיה מיוסדת על לימוד מסכתות מן הסוגיא עד ההלכה ועד דברי אחרוני זמננו. את לחמה של תורה נרטיב ב"ה במקצוע הרוחני: כתבי הרב קוק, המהר"ל, ורבותינו הראשונים והאחרונים לפלגותיהם. בית המדרש יהווה אבן פינה להקמת ישיבה לבחורים בוגרי גיל התיכון", הם מסבירים.