שנה חלפה, הציונים בבחינות לדיינות טרם הגיעו

הקליניקות המשפטיות של "שערי משפט" פנו אל הרבנות הראשית לישראל במטרה לברר מדוע זו מתעכבת, כבר למעלה משנה, מלהודיע לנבחנים על ציוניהם בבחינות לדיינות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/11/13 13:59 יא בכסלו התשעד

שנה חלפה, הציונים בבחינות לדיינות טרם הגיעו
shutterstock, צילום: shutterstock

הקליניקות המשפטיות של מכללת ”שערי משפט“ בהוד השרון, בהובלת הדיקן עו“ד אביעד הכהן, פנו אל הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, זאת בבקשה לזרז את קבלת הציונים לנבחנים בבחינות לדיינות ורבנות.

במכתב ששיגר עו“ד הכהן נכתב כי ”נבחנים שניגשו לבחינות בדיינות בחודש כסלו תשע"ג, אך עד היום, בחלוף כשנה ממועד הבחינה טרם קיבלו את ציוניהם“. הכהן ציין כי ”נושא העיכוב במסירת ציוני הבחינות עלה על סדר היום כבר לפני כשלוש שנים ואף נדון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. באותו מעמד התחייב מנכ"ל הרבנות הראשית כי ייעשו כל הצעדים הדרושים להחשת מתן הציונים בתוך 120 יום לכל היותר. מועד זה אף נקבע בתקנון הבחינה המופץ על ידכם“.

במכתב מציין הכהן כי ”העיכוב במתן הציונים במשך למעלה משנה הוא יותר מתמוה, לצד היותו פוגע פגיעה קשה באינטרס הציפיות של הנבחנים, ואף מונע מחלקם להציע את מועמדותם לדיינות“.

הכהן שאל את הרבנות הראשית ”מה נעשה מאז שנת 2010 כדי למנוע את העיכוב במתן ציוני הבחינות לדיינות“ וכמו כן ”מדוע למרות שחלפה כשנה מאז נערכה הבחינה בחודש כסלו התשע"ג טרם נמסרו לנבחנים ציוניהם?“. עוד ביקש הכהן לדעת ”מתי אמורים הנבחנים בבחינה הנזכרת לדיינות לקבל את ציוניהם?“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן