שמע שיעור בגיור ועבר גיור וחתונה מחדש

בעקבות שיעור אליו הגיע בעקבות המלצה של חבר גילה ע' כי הגיור של הוריו לא היה תקין הוא אינו יהודי. בסיוע הישיבה וגרעין 'קרן קהילות' הוא התגייר והתחתן מחדש אחרי שלוש שנים בהן היה נשוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/17 18:41 יח בשבט התשעז

שמע שיעור בגיור ועבר גיור וחתונה מחדש
shutterstock, צילום: shutterstock

שיעור בנושא גיור שהועבר באחד המושבים בבקעת הירדן מטעם בית המדרש הקהילתי של 'קרן קהילות' הביא את 'ע' לבדוק מחדש את הגיור של הוריו, להתגייר ולההתחתן מחדש אחרי שלוש שנים בהן היה נשוי.

בעקבות המלצה של חבר אברך להצטרף לשיעור בישיבה, הגיע ע' לשיעור כללי שעסק במסכת סנהדרין ותוך כדי השיעור עלה נושא בית דין לגיור. לתדהמתו, התברר לו במהלך השיעור כי הגיור של הוריו לא נעשה כהלכה ואף הוא, לפי זה, לא יהודי. 'ע' שהינו חוזר בתשובה ונשוי מזה מספר שנים פנה לרב מעביר השיעור בסיוע בנידון.

הרב גייר מחדש את ע' כהלכה ובאמצעות הגרעין התורני בעיר הפיקו חתונה לבני הזוג שנדרשו להתחתן מחדש וידם אינם משגת. חברי הגרעין העבירו את השמועה על החתונה מפה לאוזן וכך תושבים רבים ואנשי עסקים תרמו בעין יפה להפקת האירוע המרגש ואף הגיעו לשמח.

רב מישיבת ההסדר באזור ששמע על הסיפור, החליט לטרוח אף הוא במצווה החשובה וארגן לזוג צימר עבור ליל הכלולות. הזוג שציפה לטקס קידושין קצר וצנוע לא האמין למראה עיניו, כאשר הגיע למוסד תורני שתרם את המבנה שהפך לערב לאולם אירועים לכל דבר. את פני הזוג קבלו להקה מקצועית עם עשרות תושבים וחברי הגרעין שהגיעו לשמח. במקום חיכתה לבני הזוג, כיסא כלה מקושט, סעודה חגיגית, חופה ומתנות מהמשתתפים. בגרעין 'קרן קהילות' ספרו כי הם התרגשו מהזכות לעסוק בחסד כפשוטו.

*הערת המערכת: הפרטים המזהים הושמטו כדי לשמור על פרטיותם של הזוג