שמכם ייקרא מעתה: אורות

אורות, זהו שמו של השבט החדש בתנועת בני עקיבא. מי שיש לה מניות רבות בהחלטה על שם זה היא חניכת התנועה העולמית, מיה גריי, שהצליחה בכישרון רב לשכנע את כל חברי המליאה

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/16 19:17 י בכסלו התשעז

שמכם ייקרא מעתה: אורות
כיפה, צילום: כיפה

שבת הארגון הסתיימה ומיד בצאת השבת החלו מופעי הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים. שם השבט החדש שנבחר הוא אורות והיום נחשף מעט מהתהליך לבחירתו.

בתחילת השבוע שעבר התכנסה מליאת בני עקיבא בכדי לבחור את שם השבט החדש, אשר נשמר בסוד עד לשבת התנועה. מי שהצילחה לשכנע את חברי המליאה לבחור בשם 'אורות', היא חניכת תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) מהעיר לונדון, מיה גריי.

גריי, אשר הפגינה במליאה כריזמה יוצאת דופן, נראית אומרת בווידאו כי "חשבנו ש'אורות' או 'אורי' או 'אורה' יהיה השם המושלם. ראשית, משום שהוא מסמל את האש הפנימית שבוערת בקרב המדריכים. דיברתם פה על המדריכים ועל האש בעיניהם. איזו דרך טובה יותר יש לבטא את האש הזו מאשר באמצעות השם הזה? שנית, ישנה גם העובדה שאנחנו 'אור לגוים'. לאחרונה, ניסו לשרוף אותנו ולהעלות אותנו באש. כיצד הגבנו לזה? לקחנו את האש הזאת שהם הפנו נגדנו והפכנו אותה לאור". בווידאו נראה הרב יונה גודמן מגדיר את דבריה של מיה כ'מדהימים'.

[embed]
]

משלחת תנועת בני עקיבא העולמית למליאה בני עקיבא כללה גם את חניך התנועה מברזיל, דניאל אשכנזי, חניך ממקסיקו בשם אדוארדו עבדי, ואת אפרת מצלר, ראש דסק אירופה. נציגי WBA מספרים כי דבריה של גריי זכו למחיאות כפיים מצד חברי המליאה האחרים, לאחר שמליאת התנועה הסתפקה בין השם 'אורות' לבין השם 'נווה'.

חודש ארגון עמד השנה בסימן "ופרצת- מגדילים את התנועה" כחלק מחזון ופעילות להרחבת השורות והחניכים בבני עקיבא בשנים הקרובות.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא יאיר שחל: "בימים אלו אנו מבקשים להגביר את האור בינינו. בחודש שבו התגלה שמעט מן האור דוחה הרבה מן החושך; בימים אשר מתברר יותר מכל שתפקידו של עם ישראל להיות אור לגויים, בימים אשר הבטחנו לעצמנו לפעול מתוך אמון באורות הטמונים בכל יהודי ויהודי; בימים שבהם אנו רוצים שיהיו בתנועה אורות מגוונים בזכות מגוון האנשים - אנו מחויבים להגדיל את האור. עת אויבנו מדליקים אש של שנאה, אנו מדליקים אור של אמונה ועשייה. לנוכח דרך זו נבחר השם "אורות" שילווה את חניכי שבט הרא"ה בהמשך חייו. משימת הגדלת האור תיעשה מתוך האמונה בדור שגילה לנו הראי"ה זצ"ל בספרו 'אורות', והרב נריה תרגמהּ לנו לאורח חיים, שבו מוסיפים אורות כנגד צללים. יאיר לנו כוכב תורה ודרכנו תהיה סוגה בעבודה. בלב אמיץ ובעזרת ה', עלה נעלה!"