שמועות וואטסאפ: כך הופצה בדיחה של בן דהן כידיעה חדשותית

בעקבות טורו של אריה ארליך, כתב הרב אלי בן דהן בדיחה בטוויטר, בו התייחס כביכול לתגובת דובר החמאס לאירוע. גולשים הפכו הבדיחה לידיעה חדשותית והפיצו אותה במאות קבוצות וואטסאפ ורשתות חברתיות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/15 13:16 טז בחשון התשעו

שמועות וואטסאפ: כך הופצה בדיחה של בן דהן כידיעה חדשותית
Quka / Shutterstock.com, צילום: Quka / Shutterstock.com

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן לעג הבוקר (ה') לטורו של אריה ארליך בעיתון 'משפחה', בו קרא האחרון למחבלים לא לרצוח חרדים מכיוון שאינם מתסיסים את הר הבית.

בציוץ בטוויטר נכתב בשם הרב בן דהן "לידיעת אריה ארליך. דובר חמאס, סמי אבו זוהרי מסר: ההתנגדות מקבלת בקשתך לא לרצוח חרדים ומבקשת כתובות של יהודים דת"ל וחילונים כדי שנרצח אותם".

(צילום: צילום מסך)

בעוד הרב אלי בן דהן כתב את הדברים בתור בדיחה, הגולשים בטוויטר לא ראו דבריו כבדיחה כלל, והחלו להפיץ את הציוץ, ללא המקור, כידיעה חדשותית אמיתית, כתגובה לדבריו של ארליך. עד שעות אלו, ממשיכים אלמונים להפיץ את הידיעה שאינה נכונה, אף שייתכן שדובר חמאס מוכן יהיה לחתום על המילים שכתב בלעג הרב אלי בן דהן.

הסערה סביב דבריו של ארליך החלה לאחר שהבוקר פורסם טור בעיתון 'משפחה', בו קריאה בערבית ובעברית לא לפגוע בחרדים מכיוון שהם לא מתסיסים את הר הבית. "זוהי פנייה לבני הדודים החיים על חרבם, מתוך הנחה (קלושה, למען האמת) שהמגזין יתגלגל לעיניו של בעל השפעה ערבי כלשהו", כתב ארליך והמודה כי הפניה מעט ביזארית.

"אנו הציבור החרדי, אין לנו שום עניין בעלייה להר הבית בזמן הזה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף. יותר מזה: ההלכה היהודית רואה בכך איסור חמור - איסור כרת. לפיכך לעולם לא תראו חרדים שמטפסים בהר, למעט משפחה אחת, בודדת, שפועלת על דעת עצמה, וזוכה להוקעה על מעשיה", כתב ארליך. "אז אם יש בידיכם מידע מוצק על רצון ישראלי לשנות את הסטטוס קוו בכיפת הסלע - מה שלא נכון למיטב ידיעתנו - לציבור החרדי אין לכך כל קשר. אז אנא, הפסיקו לרצוח אותנו".

בעקבות הסערה שהתעוררה הבהיר ארליך כי כתב את המאמר על מנת להפריך את ההסתה הפלסטינית סביב הר הבית. "חובשי הכיפות הפכו לסמלי הג׳יהאד הנוכחי. התנועה האיסלאמית מנסה לצייר את המאבק בגוונים של מלחמת דת וקוראת לתוקפנות נגד בעלי חזות דתית", כותב ארליך ומסביר כי טורו מבקש לומר כי "מלחמת הדת הזו היא הסתה פראית שמקורה בשמועה דמיונית. רוב שומרי המצוות אינם עולים להר הבית, ולו מהסיבה ההלכתית". עוד כותב ארליך כי "גם אלה שעולים להר - עושים זאת מתוך תחושה של זיקה היסטורית למקום ולא בשל כוונות מעשיות כלשהם".

"הטור מנסה - בנאיביות, יש להודות - לקרוע את המסכה מעל לתוקפנות הפלסטינית הרצחנית שהולכת עשרות שנים לאחור ולנטרל את ההסתה האסלאמית השקרית. מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי - כנראה לא קרא את הטור. לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו ובחר באופציה השטחית", סיכם ארליך את עמדתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן