שמונה חברות כנסת בדרישה לפרקליט המדינה: מנע את שחרורו של קצב

ועדת השחרורים קבעה כי הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באינוס, ישוחרר בקרוב מכלא מעשיהו. שמונה חברות כנסת דורשות מפרקליט המדינה כי יישאר מאחורי סורג ובריח

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/12/16 08:08 כ בכסלו התשעז

שמונה חברות כנסת בדרישה לפרקליט המדינה: מנע את שחרורו של קצב
פלאש90, צילום: פלאש90

שמונה חברות כנסת פנו לפרקליט המדינה, שי ניצן, בדרישה כי זה יערער על החלטת ועדת השחרורים לשחרר את הנשיא לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס.

מי שזימה את הפנייה לניצן היא חברת הכנסת יעל גרמן מסיעת יש עתיד. חתומות עליו גם חברות הכנסת מירב בן ארי מסיעת "כולנו", מיכל בירן מהמחנה הציוני. תמר זנדברג, מיכל רוזין וזהבה גלאון ממרצ. יעל כהן פארן מהמחנה הציוני ועאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת.

חברות הכנסת כתבו כי "דווקא ענישתו של איש ציבור שנשא בתפקיד בכיר כל כך חייבת להוות דוגמא ולקבוע נורמה ציבורית של החמרה בעונשם של עברייני מין וכל מי שפוגע בנשים באופן זה. אנו חוששות כי שחרורו המוקדם של מי שהואשם בהאשמות כבדות כל כך בתחום הפגיעה המינית עלול להעביר מסר מוטעה, שלפיו עבירות אלו הינן קלות ונסלחות".

"חשוב להטמיע נורמה ציבורית שלפיה לנו הנשים זכות מוחלטת על גופנו וזכות לביטחון במקום העבודה ובמרחב הציבורי בכלל", הדגישו חברות הכנסת במכתב. "אנו תקווה כי כחלק מהתהליך החשוב כל כך של שינוי התודעה הציבורית בנושא עבירות המין, תבחר הפרקליטות לערער על ההחלטה לשחרר שחרור מוקדם את משה קצב".

בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט קבעה כי הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר מהכלא. חמש שנים ישב נשיא המדינה לשעבר באגף התורני של כלא מעשיהו לאחר שהורשע באונס, בעשיית מעשה מגונה ובהטרדה מינית.

על קצב נגזרו שבע שנות מאסר אותן החל לבצע בדצמבר 2011 והוא היה אמור לסיים את ריצוי עונשו בעוד שנתיים. ועדת השחרורים קבעה כי "אין כל ספק בלב חברי הוועדה כי האסיר עבר שינוי וזאת נוכח דבריו שהביע בפני חברי הוועדה בדיון הנוכחי בשונה מהדברים אותם אמר בשני הדיונים הקודמים".

הועדה הודיעה בהחלטתה כי התרשמה מכנות דבריו של האסיר: "לאחר שחברי הועדה בחנו את כלל הטענות שנטענו בפניהם, את כל המסמכים שהוגשו בפניהם ושבו ועברו על הפרוטוקולים וההחלטות שניתנו בעניינו של האסיר, אנו מגיעים למסקנה כי בשלה השעה להורות על שחרורו של האסיר וכי תכנית רשות שיקום האסיר יש בכוחה לאיין את מסוכנותו ויש לראות בה משום המשך להליך הטיפולי הנוסף שעבר האסיר בכלא, וזאת לאחר שהתרשמו מכנות דבריו של האסיר בפניהם, ולאחר שעמד בציפיות שתלו בו חברי הוועדה בהחלטה השניה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן