שליח חב"ד לאקוואדור נחטף על ידי עבריינים – ושוחרר

הותר לפרסום כי בראשית השבוע נחטף הרב תומר רותם על ידי כנופיית עבריינים שביקשה עבורו כופר. המשטרה המקומית הצליחה להביא לשחרורו

חדשות כיפה אורי פולק 11/08/11 20:14 יא באב התשעא

שליח חב"ד לאקוואדור נחטף על ידי עבריינים – ושוחרר
dlisbona-cc-by, צילום: dlisbona-cc-by

הערב (ה') הותר לפרסום כי בראשית השבוע נחטף שליח תנועת חב"ד לקיוטו, בירת אקוואדור, הרב תומר רותם. הרב רותם נחטף על ידי כנופיית עבריינים שדרשה עבורו כופר בסך של חצי מיליון דולר. חקירת המשטרה המקומית, שהתחקתה אחר החוטפים, הצליחה לבסוף להביא לשחרורו ולמעצר החוטפים - שבראשם עומד ישראלי בעל עבר פלילי.

נציגות חב"ד בקיוטו מוכרת לישראלים רבים המטיילים באזור, שחלקם מכירים באופן אישי את הרב רותם ומשפחתו. למעשה, בעת שנחטף היה הרב רותם אמור לטוס לעיר הנמצאת במרחק חצי שעת טיסה ממקום מגוריו, לצורך העברת שיעור תורני.

משבושש לבוא לביתו, פנתה רעייתו לשגרירות ישראל שפנתה למשטרה המקומית. תוך זמן קצר התקבלה שיחת טלפון מהחוטפים אשר הודיעו לרעייתו של הרב רותם כי בעלה מוחזק בידיהם וכי מאוחר יותר ימסרו לה את דרישותיהם.

בשלב זה הוטל צו איסור פרסום על כל פרטי הפרשה. כוח מיוחד של משטרת קיוטו ניהל את החקירה והצליח, תוך איסוף מודיעין, לאתר את הכנופיה שחטפה את הרב. התברר כי בראש הכנופיה עומד ישראלי המתגורר באקוואדור, אשר הכיר את הרב רותם והיה מבאי ביתו. השוטרים הפעילו לחץ על החוטפים - ואלה נכנעו ושחררו את הרב לאחר ארבעה ימים בהם הוחזק במקום מחבוא. החוטפים - נעצרו על ידי המשטרה.

הרב רותם שוחרר כשהוא סובל מהתעללויות פיזיות ונפשיות. "החוטף הישראלי היה מבאי ביתנו, טיפלנו בו, האכלנו אותו, עזרנו לו, והמעשה שעשה כואב כל כך. אני מודה לקדוש ברוך הוא שעשה לנו נס, הביא לשינוי בלבם של החוטפים, והביא לשחרורי", אמר הרב רותם עם שחרורו. הרב רותם הבהיר כי בכוונתו להמשיך את העשייה באקוואדור, אך כי ידרוש להגביר את האבטחה סביב בית חב"ד המקומי.