שליחים מטעם חב"ד להודו חשודים בריגול נגד המדינה

הזוג הישראלי הפועל בדרום הודו שלא באופן רשמי, עורר את חשדם של מנגנוני המודיעין ההודי, אשר בתום חקירה בת שנה החליטו כי הם "עוסקים בפעילות חשודה" והמליצו על גירושם מהמדינה

חדשות כיפה אורי פולק 07/02/12 11:01 יד בשבט התשעב

שליחים מטעם חב"ד להודו חשודים בריגול נגד המדינה
dlisbona-cc-by, צילום: dlisbona-cc-by

זוג ישראלים המשמש כשליחים לא רשמיים של חב"ד בהודו, יגורשו מהמדינה בעקבות חשד לריגול - כך מדווח היום (ג') העיתון "טיימס אוף אינדיה". על פי הדיווח, השניים זומנו לחקירה בעקבות "פעילות חשודה" שלהם, שהעלתה את החשד כי הם מרגלים.

מדובר בישראלים שניאור זלמן (27) ויפה שנואי (24), שעל פי החשד שכרו באחרונה בית בעיר פורט קוצ'י שבמדינת קרלה הדרומית, במחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק, ובה קיימו לכאורה פגישות עם גורמים שונים.

העיתון ציטט גורם מודיעין הודי שהסביר כי "סוכנות המודיעין המרכזית פרסמה התרעה מפני פעילות של סוכנים ישראלים לאחר מתקפת הטרור במומבאי בנובמבר 2008, שבה הותקף בין היתר בית חב"ד בעיר. הנחיות נשלחו לכל המדינות, והסניף שלנו בקרלה איתר את הזוג הזה בפורט קוצ'י". הגורם המודיעיני ציין כי בהודו ניהלו מעקב אחר פעילויותיהם הכספיות של השניים וכי "חקירות ראשוניות נוספות מעידות על פעילויות דומות של ישראלים בעוד חלקים של המדינה".

הגורם המודיעיני טען כי הזוג קיים פגישות עד שעות הלילה, בכל מספר שעות, זאת תוך כדי שמתנהל עליהן מעקב צמוד במהלך השנה האחרונה. אתמול נחקרו השניים לראשונה במשטרה. "50,000 דולרים לשכירת דירה הוא סכום גבוה באופן לא פרופורציונלי לחלוטין, אפילו עבור פורט קוצ'י. זו אחת הסיבות שעוררו את החשד", הסביר הגורם לעיתון.

במשרד החוץ הכחישו את הדיווח וטענו ש"אין לדברים שחר". לטענת משרד החוץ "ישראל והודו הן ידידות טובות, וישראל מחבקת את החוק בהודו". בחב"ד, כאמור, הדגישו כי לא מדובר בשליחים רשמיים הפועלים מטעם התנועה במדינה.