שלוש שנות מאסר למצית בית הספר הדו לשוני בירושלים

מצית בית הספר הדו לשוני ישלח לשלוש שנות מאסר. במקביל חלה התפתחות דרמטית בפרשת טרור יהודי שעדיין אסורה לפרסום

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/12/15 11:17 יט בכסלו התשעו

שלוש שנות מאסר למצית בית הספר הדו לשוני בירושלים
Basel Awidat, פלאש 90, צילום: Basel Awidat, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ג') שלוש שנות מאסר על יצחק גבאי, בן 22 מירושלים שהורשע בהצתת בית הספר הדו-לשוני בעיר בנובמבר 2014. הוא הורשע גם בהסתה לאלימות וגזענות, השחתת פני מקרקעין, החזקת סכין ותמיכה בארגון טרור.

גבאי, המיוצג על ידי עורך הדין איתמר בן גביר, סירב בעבר להסדר טיעון, כפי שחתמו שני המורשעים האחרים בפרשה, ובו ביקשה הפרקליטות לגזור עליו יותר מחמש שנות מאסר. בן גביר טען כי מדובר בגזר דין חמור. "בניגוד למה שחושבים מדובר בעונש לא קל בכלל, שכן הוא צעיר ללא עבר פלילי. אנו נערער כמובן לבית המשפט העליון", אמר.

חבר השופטים נימק את החלטתו ואמר כי "חומרה יתרה הוא המניע האידיאולוגי של הנאשם, שהחליט לשרוף את בית הספר בגלל שלומדים שם יהודים וערבים". עוד נכתב בגזר הדין: "מעשי הנאשמים נעשו בזמן שבעיר ירושלים נעשו פיגועים נגד יהודים תוך כדי ערעור של ממש על הסדר הציבורי".

בחודש יולי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים על שני המעורבים אחרים בפשע הלאומני, עונשי מאסר קלים של שנתיים ושנתיים וחצי מאסר בלבד. המעורבים הם האחים שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, פעילי ארגון להב"ה בני 20 ו-18 מביתר עילית. בצאתו מבית המשפט אמר האח הצעיר נחמן כי "המחיר היה שווה את זה".

בתוך כך, במקביל, מבית המשפט נמסר כי חלה התפתחות דרמטית באחת מפרשות הטרור היהודי שאירעו בשנים האחרונות, ועליה עדיין חל צו איסור פרסום גורף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן